سنگ اندازی برخی افراد نیز مانع تحویل ماهواره از سوی خانواده ها نشد؛
بانوی زنجانی به همت شورای پایگاه بسیج فاطمه الزاهری زنجان، 60 ماهواره در طی دو سال گذشته در زنجان از مردم منطقه فرودگاه زنجان تحویل گرفت.
کد خبر: ۲۳۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 30 May 2016
این روزها بحث پیرامون شبکه های ماهواره ای، آسیب های اجتماعی- فرهنگی آن برای جامعه و راهکارهای مقابله با تاثیرات مخرب آن، از مسائل مهم و اساسی مورد بحث در میان اندیشمندان، سیاسیون و به خصوص مجریان نهادهای دولتی ذیربط بدل شده است.

ابعاد و اثرات کوتاه مدت و دراز مدت ماهواره به عنوان یکی از فراگیرترین و موثرترین وسایل ارتباط جمعی، همیشه دارای اهمیت بوده اما با گذشت زمان و تغییرات اساسی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و جهان، هرروز به این ضرورت افزوده می شود. اگر در گذشته فقط چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان مانند بی بی سی یا صدای آمریکا با جهت گیری و اهداف سیاسی خاص و هدایت شده از سوی دولت های انگلیس و آمریکا وجود داشت؛ اما در چند سال اخیر شبکه های با اهداف کاملا متفاوت مانند من و تو1 و2، فارسی one،pmc و... بوجود آمده اند و در مدت زمان بسیار محدود مخاطبان بسیاری در بین مردم وبه ویژه کانون های خانوادگی به خود اختصاص داده اند.

بنابراین جنگ نرم رسانه ای بر ضد جامعه ایرانی در ظاهر و محتوا گسترده تر شده و ابعاد بسیار وسیعی پیدا کرده است. شبکه های کمتر سیاسی جدید بیشتر به مسائل فرهنگی - اجتماعی تکیه کرده و خانواده و روابط انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه را هدف قرار داده اند. به عنوان مثال برخی از شبکه های ذکر شده با پخش فیلم و سریال های شبانه روزی اهداف خود را دنبال می کنند. 

برخی خانواده ها نیز زمان زیادی از شبانه روز را به تماشای برنامه های ماهواره ای اختصاص می دهند و همین امر سبب سستی نظام بیشتر خانواده های ایرانی شده است. برخی کارشناسان معتقدند امروزه جوانان وسایل ارتباط جمعی ساده ؛ همانند تلویزیو ن و یا ویدئو را جوابگوی نیازهای خود نمی دانند؛ به همین علت همیشه به دنبال راهی هستند که با وسایل مختلف، با دنیای بیرون از خود در ارتباط باشند.

برنامه های ماهواره ای زمینه ساز مفاسد اخلاقی و اجتماعی است و بیشتر از آنکه برای نسل امروز و به طور کلی مردم، مفید باشد، خطرنا ک و مضر است.

در این میان افرادی نیز هستند که با درک اهمیت این موضوع، آستین های همت را بالا زده و برای جلوگیری از افزایش این معضل، گام های بزرگی را برداشته اند.

یکی از این افراد بانوی زنجانی،فرمانده پایگاه فاطمه الزهرای زنجان است که توانسته با درک این موضوع و با کمک همکاران خود 60 ماهواره در منطقه فرودگاه زنجان از مردم که به خواست خود به پایگاه فاطمه الزهرا مراجعه کرده اند، تحویل بگیرد.

مردم این منطقه با روی گشاده و به خواست خود اما با آگاهی رسانی این بانوی زنجانی، ماهواره ها خود را به پایگاه تحویل داده اند.

این بانوی زنجانی متولد سال 1359 است که به مدت 23 سال در سازمان بسیج خدمات رسانی کرده و با افزایش معضل ماهواره در جامعه به این فکر افتاده است که با روشنگری مردم را با مضرات دجاله واره آشنا کند.

گفت وگوی زیر حاصل نشست یک ساعته پایگاه خبری – تحلیلی موج رسا با این بانوی زنجانی است.

سهیلا محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: آسیب های ماهواره در جامعه بسیار زیاد است اما متاسفانه برخی خانواده ها به دلیل داشتن اطلاعات کم و بی اطلاعی با این مضرات آشنا نیستند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای پایگاه فاطمه الزهرای مسجد امیر المومنین منطقه فرودگاه با درک این موضوع که باید مردم منطقه را نسبت به مضرات ماهواره آشنا کرد،وارد مرحله عمل شده و با مراجعه به خانواده ها زمینه آگاه سازی آنها را ایجاد کردند، گفت: اعضای این شورا با مراجعه به خانواده ها و به صورت کاملا غیر مستقیم با آنها صحبت کردند.

این بانوی زنجانی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های ماهواره همواره مورد توجه شورای پایگاه بوده است، گفت: برادران و خواهران این پایگاه به همفکری این برنامه را اجرایی کردند.

*برگزاری نشست های بصیرتی آسیب های ماهواره
محمدی با اشاره به برگزاری نشست های بصیرتی در خصوص آسیب های ماهواره و دعوت خانواده ها به این نشست ها، گفت: با برنامه ریزی دقیق در طول دو سال تلاش کردیم تا خانواده ها با مضرات ماهواره آشنا شوند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم در منطقه ما خانواده های سالم زندگی کنند، گفت: با گسترش استفاده از ماهواره، این معضل باید به نحوی حل می شد که خداوند متعال را شاکرم با همکاری همکاران این پایگاه این مهم انجام شد و تعداد استفاده کنندگان از ماهواره در این منطقه به شدت کاهش یافته است.

فرمانده پایگاه فاطمه الزهرا(س) زنجان با اشاره به برگزاری جلساتی با اهالی منطقه گفت:با برگزاری نشست های روشنگری نزدیک به 60 ماهواره طی دو سال گذشته در منطقه و اطراف آن جمع آوری شد.

*خانواده ها در معرض آسیب های جدی ماهواره قرار دارند
محمدی با بیان اینکه چهارشنبه هفته گذشته نیز یک ماهواره به پایگاه از سوی یکی از اهالی محل تحویل داده شد، گفت: متاسفانه خانواده ها در معرض آسیب های جدی ماهواره قرار دارند.

این بانوی زنجانی با اشاره به استقبال مردم از تحویل ماهواره در منطقه، گفت: با هدف جذب به خانواده ها مراجعه کرده و حتی در خصوص آسیب های ماهواره از این خانواده ها سئوال پرسیدیم تا نظر آنها را نیز در خصوص ماهواره بدانیم تا برنامه ریزی ها درست انجام شود.

وی گفت: اطرافیان برای تحویل ماهواره از سوی برخی خانواده ها سنگ اندازی می کردند، اما این سنگ اندازی های نتوانست مانع تحویل ماهواره از سوی خانواده ها شود.

منبع: موج رسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار