معاون عمرانی استاندار زنجان:
معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در امر مناسب‌سازی باید پیشگیری‌های لازم لحاظ شود، گفت: از این پس هیچگونه قصوری در استاندارد‌سازی فضاهای عمومی برای استفاده معلولان و سالمندان پذیرفته نیست.
کد خبر: ۲۳۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶ 30 May 2016
جواد رحمتی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی با بیان اینکه جدیت لازم برای اجرای مقررات مناسب‌سازی به ویژه برای ساختمان‌های عمومی باید وجود داشته باشد، اظهار داشت: در صورتی که ملاحظات مناسب‌سازی در ساختمانی به ویژه ساختمان‌های عمومی رعایت نشده باشد باید از صدور مجوز پایان کار خودداری شود.

وی با تاکید بر اینکه در امر مناسب‌سازی باید پیشگیری‌های لازم لحاظ شود، خاطرنشان کرد: از این پس هیچگونه قصوری در استاندارد‌سازی فضاهای عمومی برای استفاده معلولان و سالمندان پذیرفته نیست.

معاون عمرانی استاندار زنجان به تهیه چک لیست از اولویت‌های موجود در بخش مناسب‌سازی اشاره کرد و یادآور شد: این چک لیست واحد در همه ساخت‌و‌سازها لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار رویه و مقررات واحد چک لیست تهیه شده از اولویت‌های مناسب‌سازی در صدور پایان کار به عنوان ملاک اصلی مطرح می‌شود.

رحمتی با اشاره به اینکه سهمی از اعتبارات به بخش مناسب‌سازی باید اختصاص یابد، بیان کرد: دستگاه‌ها اعتبارات مورد نیاز خود را برای رفع و یا ایجاد استانداردهای لازم برای استفاده معلولان در ساختمان‌ها به ستاد اعلام کنند.

وی با بیان اینکه به جز 10 درصد از جامعه معلولان استان در حدود 20 درصد از جمعیت زنجان را سالمندان و ناتوانان جسمی و حرکتی تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: نیاز 30 درصد از جمعیت استان برای پیاده‌سازی قوانین مناسب‌سازی در سطح شهر اهمیت پیگیری این امر را بیش از پیش نمایان می‌کند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در برخی از ساختمان‌ها هزینه پیاده‌سازی قوانین مناسب‌سازی کمتر از هزینه‌های تزئینات ساختمان آن اداره است، عنوان کرد: امیدواریم جلسات برگزار شده در ستاد مناسب‌سازی جنبه عملیاتی به خود گرفته و فقط در قالب تشکیل جلسه نباشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار