نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه 27 دستگاه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه نظارتی دارند، گفت: باید همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۲۳۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳ 24 May 2016
آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان ضمن تبریک نیمه شعبان، روز ولادت امام زمان‌(عج) اظهار کرد: دین اسلام افراد جامعه را مانند دانه‌های زنجیر به هم پیوند زده است.

وی با تشبیه معروف به هوای پاک و سالم و تشبیه منکر به هوای آلوده اظهار داشت: با این وضعیت همه افراد از هوای پاک لذت برده و همه از استنشاق هوای آلوده متنفر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه وظیفه همه مسلمانان دعوت یکدیگر به خوبی و نهی همدیگر از زشتی‎ها است، تصریح کرد: در واقع قانون امر به معروف یک نظارت همگانی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بازخورد خوبی و بدی برای همه است، اضافه کرد: از همین رو نظارت نیز باید همگانی باشد و همه در این امر مشارکت داشته باشند.

امام جمعه زنجان اعضای جامعه را تشبیه به اعضای بدن کرد و گفت: اگر عضوی از جامعه مشکلی داشته باشد، همچون اعضای بدن درد آن به همه جا منتشر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید همه مسلمانان از گناه و منکر  نفرت داشته باشند، گفت: اقرار زبانی و نفرت از منکر به صورت قلبی نیز از دیگر موضوعاتی است که باید در نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخورد یدی با امر به معروف وظیفه حکومت است و مردم وظیفه برخورد لسانی را دارند، بیان کرد: کسانی که وظیفه خود را در زمینه امر به معروف انجام می‌دهند، مامور به تکلیف هستند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: حکومت اسلامی بر اساس قانون و از طریق رابط با افراد خاطی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شرایط و موقعیت است، تصریح کرد: برخی از افراد در امر به معروف و نهی از منکر فقط نیش می‌زنند، که این امر درست نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ترویج بی‌عفتی در جامعه فقط همسایه را تهدید نمی‌کند، افزود: این خطرات برای ما نیز است و باید به این نکته توجه داشته باشیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه 27 دستگاه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه نظارتی دارند، اضافه کرد: باید همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همکاری داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر پس از 37 سال قانون شده است، گفت: امیدواریم برنامه ریزان آموزشی، سیاست گذاران آموزشی، الگوهای آموزشی و ... به موضوع امر به معروف و نهی از منکر توجه کنند تا این امر حل شده و یک جامعه توحیدی داشته باشیم.

منبع: مهر زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار