در گفتگو با تابناک زنجان اعلام شد;
یک فعال فرهنگی در گفتگو با تابناک زنجان اظهار داشت :نسل جوان به عنوان یک سرمایه عظیم انسانی در صورتی می توانند برای ملت و جامعه خود مفید و کارآمد باشند که از لحاظ فرهنگی و عقیدتی به پختگی لازم رسیده باشند.
کد خبر: ۲۳۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷ 18 May 2016
دکتر مصطفی احمدی در آستانه روز جوان و در گفتگو با تابناک زنجان با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی در بین جوانان اظهار داشت: نسل جوان به عنوان یک سرمایه عظیم انسانی در صورتی می توانند برای ملت و جامعه خود مفید و کارآمد باشند که از لحاظ فرهنگی و عقیدتی به پختگی لازم رسیده باشند.

این فعال فرهنگی و استاد دانشگاه افزود: در سال جاری و بنا بر بررسی هایی که از سوی جمعی از فعالین فرهنگی کشور انجام شد تلاش نمودیم تا برخی از کتاب هایی که می تواند در سال جاری مورد استفاده و بهره برداری جوانان قرار گیرد را معرفی کنیم که در ادامه به معرفی تعدادی از آنها خواهم پرداخت.
مسابقه بزرگ کتابخوانی پویش مردمی روشنا برگزار می شود

احمدی با معرفی کتاب «چهل گام تا خودسازی» از نشر معارف گفت: این کتاب دستورالعمل هایی در زمینه سیر و سلوک و خودسازی است. در این نوشتار سعی شده است جهت استفاده جوانان به ویژه قشر دانشجو چهل دستور و توصیه اخلاقی برای تهذیب نفس و راهیابی به درجات کمال انسانی ارایه گردد.

وی در ادامه با معرفی کتاب «شهر ضرب‌المثل‌ها - آموزش اخلاق با استفاده از ضرب‌المثل‌های فارسی» از نشر بوستان فدک اظهار داشت: ضرب‌المثل‌های شیرین ایرانی، مالامال از درس‌های زندگی ساز و پندهای حکمت آموز است، و از لطافت لفظی و معنوی آن، برای تلطیف دل‌ها و تربیت جان‌ها بهره میگیرد.

این کارشناس حوزه ارتباطات ادامه داد: کتاب «ملاقات در شب آفتابی»  از نشر نی نیز یک کتاب ارزشمند و تاثیرگذار برای نسل جوان است.

احمدی افزود: این کتاب داستان شیرینی از فرهنگ رفتار بسیجی است، در واقع فرهنگ ایثار و ایمان بسیجی که اساس زندگی زناشویی و خانوادگی را تشکیل می دهد. نویسنده همة این برخوردها و اختلافات را بیان می کند تا بعداً آن را با محیط زندگی جانبازان حجت کیانی و اکبر حسینی و رابطة آن ها با همسران شان و اخلاق نیکوی همسران آن ها مقایسه کند.

وی ادامه داد: کتاب «بار دیگر، نادر» از نشر فاتحان اثری است که به زندگی شهید  والا مقام نادر مهدوی می پردازد زیرا ابعاد زیادی از زندگی این شهید برای جوانان ناشناخته مانده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به سرگذشت شهید مهدوی گفت: بار دیگر نادر» زندگی‌نامه شهید نادر مهدوی است که در سال ۱۳۶۶ در رویارویی با نیروی‌ دریایی آمریکا در خلیج فارس به شهادت رسید. در این کتاب برای اولین بار با استفاده گسترده و همه جانبه از خاطرات شفاهی سعی گشته تا زندگی شهید نادر مهدوی را از ابتدای تولد تا هنگام شهادت و وقایع پس از شهادت مورد بررسی قرار گیرد.کتاب مجهز به فناوری واقعیت افزوده می باشد.

احمدی با اشاره به کتاب «رویای نیمه شب» افزود: رویای نیمه شب داستانی است عاشقانه با زمینه‎ی مذهبی که حکایت از دلدادگی جوانی پاک سیرت از اهل سنت به دختری شیعه مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است  و البته باید تاکید داشت که جذابیت قلم نویسنده به اندازه‎ای است که مخاطب را دچار خود کرده و تا انتهای داستان همراه می‎سازد.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به برنامه ریزی جهت برگزاری یک جشنواره بزرگ کتاب خوانی با محوریت این کتابها گفت: امیدواریم این جشنواره به عنوان یک پویش مردمی بتواند تاثیر مثبتی بر فکر و اندیشه جوانان کشورمان داشته باشد.

لازم به ذکر است که تابناک زنجان آماده معرفی آثار فاخر ادبی و علمی ناشرین زنجانی در این رسانه مردمی و مستقل می باشد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار