یک دامپزشک در گفتگو با تابناک زنجان هشدار داد;
یک دامپزشک در گفتگو با تابناک زنجان گفت: دامداران باید به سرعت نسبت به واکسیناسیون دامهای خود اقدام کنند تا دامهای ایشان قربانی تلفات سنگین این بیماری نشوند .
کد خبر: ۲۳۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 16 May 2016
مدتی است که خبر شیوع بیماری واگیر و الفات ناشی از آن موجب بحرانی شدن بازار خرید و فروش دام در غرب کشور شده است و حتی بدلیل شیدت یافتن شیوع این بیماری مسئولین روزگذشته سیاست ممنوعیت حمل دام را در سطح استان زنجان به اجرا گذاشتند.

در این رابطه خبرنگار تابناک زنجان با یکی از محققین حوزه علوم دام گفتگویی داشت که در طی آن دکتر احمد رضازاده با اشاره به ضریب بالای شیوع این بیماری در کشور اظهار داشت: متاسفانه عامل بیماری تب برفکی  از طریق هوا، آب، علوفه و خوراک های دامی قابل انتشار است و دامداران در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی موجب مبتلا شدن دامهایشان به این بیماری خواهند شد.

وی افزود: دامداران باید به سرعت نسبت به واکسیناسیون دامهای خود اقدام کنند تا دامهای ایشان قربانی تلفات سنگین این بیماری نشوند .

رضا زاده ادامه داد: خوشبختانه نهادهای مسئول در حال انجام اقدامات مناسبی برای مقابله با شیوع این بیماری هستند اما بدون همراهی دامداران نمی توان به سرعت هزاران دام موجود در استانهای غربی کشور را واکسینه و ایمن نمود.

این پژوهشگر حوزه علوم دامی در پایان اظهار داشت: کشاورزانی که تا به حال تجربه رویایی با این بیماری را نداشته اند حتما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقابله با این بیماری واگیر به مراکز دامپزشکی معتبر مراجعه نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار