مشاور سازمان فناوری و اطلاعات ایران:
مشاور سازمان فناوری و اطلاعات ایران، زنجان را از استان‌های پیشرو در حوزه فناوری برشمرد و گفت: با توجه به پیشتازی زنجان در این حوزه انتظار توجه و همراهی برای مناسب‌سازی معابر و محیط‌های شهری در این استان بالا است.
کد خبر: ۲۲۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 13 May 2016
منصور محمودی عصر امروز در جلسه کمیسیون مناسب سازی معابر محیط شهری شورای اسلامی شهر زنجان بر لزوم استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای مناسب معابر شهری تاکید و اظهار کرد: مسئولان و مدیریت شهری می‌توانند با بهره‌مندی از تکنولوژی روز پروژه‌های عمرانی شهر را طراحی و اجرا کنند که نتیجه آن مناسب سازی معابر برای همه اقشار جامعه است.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی توجه به مناسب سازی معابر برای معلولان اضافه کرد: فرهنگ مورد نظر باید با ارائه آموزش‌های مورد نیاز به مدیران و مردم انجام شود.

مشاور سازمان فناوری و اطلاعات ایران با بیان اینکه علم IT برای امور تشریفاتی مردمی نشده است، ابراز کرد: مدیریت شهری باید از این علوم برای توسعه شهری از جمله مناسب سازی معابر برای اقشاری که نیازمند مناسب سازی هستند، استفاده کرده و امور را برای آن‌ها تسهیل کنند.

محمودی با اشاره به اینکه برخی هنوز علومی مانند IT را یک علم فانتزی تلقی می‌کنند، ادامه داد: تجربه نشان داده است که می‌تواند از این علوم برای ارائه خدمت به انسان استفاده کرد.

وی ارائه خدمت به معلولان در مواقع بحرانی مانند آتش سوزی و اطلاع رسانی در مورد حادثه توسط معلولان را از جمله تجربیات قابل توجه انسان با بهره‌مندی از علوم IT اعلام کرد.

مشاور سازمان فناوری و اطلاعات ایران مردمی کردن تصمیمات اتخاذ شده برای مناسب سازی معابر و محیط شهری را از راه‌‌‌‌ کارهای همراهی مردم با این طرح‌ها دانست و افزود: با این اقدامات می‌توان به بهبود فضای شهری برای زندگی اقشار آسیب پذیر امیدوار بود.

محمودی با تاکید بر پذیرفته شدن فناوری‌های نوین توسط مردم ابراز کرد: استفاده 40 میلیون نفر از گوشی‌های هوشمند بیانگر پذیرش این فناوری توسط عموم مردم است.

وی زنجان را از استان‌های پیش‌رو در حوزه فناوری برشمرد و تاکید کرد: با توجه به پیشتازی زنجان در این حوزه انتظار توجه و همراهی برای مناسب سازی معابر و محیط‌های شهری در این استان بالا است.

مشاور سازمان فناوری و اطلاعات ایران ادامه داد: استقرار مراکز دانشگاهی فعال در حوزه فناوری نظیر جهاد دانشگاهی، مراکز رشد مجازی و دانشگاه تحصیلات تکمیلی در زنجان انتظارها را از این شهر برای تسریع مناسب سازی معابر و محیط‌های شهری افزایش داده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار