استاندار زنجان:
استاندار زنجان با بیان وضعیت مطلوب گازرسانی در روستاهای شهرستان ایجرود گفت: 320 روستای استان زنجان تا پایان سال 96 گازرسانی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 05 May 2016
جمشید انصاری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ایجرود با بیان اینکه 86 درصد از روستاهای استان زنجان تا پایان سال 96 از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: 320 روستای استان گازرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در گاز رسانی روستایی وضعیت شهرستان ایجرود بسیار مطلوب است، عنوان کرد: از لحاظ گاز رسانی روستایی، این شهرستان در نقطه‌ای قرار دارد که در استان زنجان در تلاش هستیم در پایان سال 96 به این وضعیت دست یابیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در مدت زمان 18 سال با تبدیل شدن این منطقه به شهرستان اقدامات توسعه شهری بسیاری در این منطقه انجام شده است، گفت: انی شهرستان بالاترین درصد راه‌های آسفالتی روستاهای استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

وی به موقعیت خوب مکانی شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: به دلیل موقعیت مکانی و نزدیکی به مرکز استان این منطقه در چند سال اخیر شاهد رشد و توسعه این شهرستان شده‌ایم.

انصاری بیان کرد: با وجود عدم دسترسی به منابع مطمئن آب، حدود 90 درصد آب شرب بهداشتی برای مردم شهرستان ایجرود تأمین شده است.

وی به تکمیل شبکه برق و ایجاد امکانات ارتباط روستاها در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالیت‌ها در این شهرستان انجام شده که بهسازی راه‌ها و محورهای اصلی این شهرستان نیز انجام می‌شود.

*شیب تند توسعه در شهرستان ایجرود

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید در برنامه ششم توسعه شهرستان ایجرود جزء شهرستان‌های محور قرار گیرد، عنوان کرد: در چند سال گذشته شتاب توسعه شهرستان ایجرود در هیچ یک از شهرستان‌های استان وجود نداشته است.

وی بیان کرد: شهرستان ایجرود امکان استفاده از سرریز اعتبارات استانی را داشته است که هم دولت و هم مردم در توسعه این شهرستان قدم‌های بزرگی برداشته‌اند که این اقدامات سبب شده در برخی شاخص‌ها چون نرخ بیکاری مانند شهرستان طارم از کمترین نرخ بیکاری در استان برخوردار شوند.

انصاری به سرمایه گذاری‌های تولیدی و زیرساختی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با پیدا شدن سرمایه گذار در تأمین برق و گاز هیچ مشکلی در شهرستان ایجرود وجود ندارد و همه شرایط برای بهره‌گیری از دستاوردهای توسعه فراهم است.

وی با بیان اینکه باید با توجه به نیازهای شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های به عمل آید، افزود: متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها به اجرای طرح‌ها اقدام کرد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: با اراضی مستعد موجود در شهرستان ایجرود عملا دو سد از سدهای بزرگ استان زنجان به بهره برداری می‌رسد که بخشی از آب این دریاچه‌ها می‌تواند در اختیار توسعه کشاورزی این منطقه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت کار وزارت کشاورزی عمدتا در دو حوزه انجام می‌شود، گفت: توسعه گلخانه‌ها و پرورش ماهی در قفس که در سد «گلابر» امکان پرورش ماهی در قفس وجود دارد.

انصاری با تأکید براینکه باید با استفاده از سرمایه‌گذار جدید در راستای توسعه کشاورزی شهرستان ایجرود اقدامات لازم انجام شود، گفت: پرورش ماهی در قفس و توسعه گلخانه‌ها باید در اولویت فعالیت‌های کشاورزی این شهرستان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این دو حوزه تسهیلات لازم ارائه می‌شود، گفت: کشاورزان می‌توانند با مشارکت سرمایه‌گذاران اراضی خود را تبدیل به کشت گلخانه‌ای کنند تا کاهش مصرف آب و افزایش میزان تولید را در این منطقه شاهد شویم.

استاندار زنجان با بیان اینکه با رونق کشت گلخانه‌ای فعالیت‌های کشاورزی از فعالیت فصلی به سالانه تبدیل می‌شود، گفت: تبدیل شدن فعالیت‌های کشاورزی به فعالیت‌های مستمر و سالانه سبب رونق اقتصادی در عرصه کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند با تبدیل نوع کشت محصولات به کشت گلخانه‌ای از امکانات وتسهلات ارائه شده توسط دولت بهره‌مند شوند، گفت: به دلیل سخت بودن تأمین آب کشت اراضی ملی نباید به ایجاد گلخانه در این اراضی اقدام شود.

انصاری با بیان اینکه منطقه به دلیل اراضی گسترده و تأمین متخصصان کشت گلخانه‌ای می‌تواند در این راستا مؤثر واقع شود، خاطرنشان کرد: زمینه و شرایط ایجاد و توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان ایجرود وجود دارد.

این مسؤول با بیان اینکه کارگران بخشی از واحدهای تولیدی به شمار می‌روند، گفت: هر یک از سرمایه‌گذاران در عرصه فعالیت‌های تولیدی با رونق بازار فروش می‌توانند در عرصه ادامه فعالیت‌های واحدهای تولیدی اقدام کنند.

وی با اشاره به نبود ساختمان اداری برای برخی از ادارات در شهرستان ایجرود عنوان کرد: قرار نیست برای همه ادارات ساختمان احداث شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار