مدیر جهادکشاورزی طارم:
مدیر جهادکشاورزی طارم از آغاز کشت محصولات جالیزی در سال زراعی 95-94 خبر داد.
کد خبر: ۲۲۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 04 May 2016
علیرضا عماری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: عملیات کاشت محصولات جالیزی مثل طالبی، خربزه، هندوانه، خیار و کدو در شهرستان طارم آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال در مجموع، 1850 هکتار از اراضی زراعی و قابل کشت این منطقه به کشت محصولات مذکور اختصاص یابد.
 
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه امسال نیز مانند سال‌های گذشته، با شروع کشت جالیزی، 1620 نفر از کشاورزان منطقه مشغول به فعالیت می‌شوند. این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته، امسال 55 هزار و 450 تن انواع محصولات جالیزی تولید و برداشت خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که محصولات جالیزی، کشت دوم هستند و بعد از برداشت سیر و پیاز کاشته می‌شوند، تصریح کرد: محصولات کشت‌شده در شهرستان طارم، علاوه‌بر استان زنجان، صادر شده و به مصرف سایر استان‌های همجوار نیز می‌رسد. البته قسمتی از محصولات جالیزی نیز به صورت تونلی و زیر پوشش پلاستیک کشت و یک ماه زودتر وارد بازار می‌شود.
 
عماری با بیان این‌که محصولات کشت‌شده در زیر پلاستیک، با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: سالم بودن محصول تولیدی، همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب، نهاد‌ه‌های کشاورزی و نیروی کار از مزایای کشت تونلی محسوب می‌شود.
 
مدیر جهادکشاورزی طارم یادآور شد: «آناناسی» و «آتشی» از ارقام طالبی، «مشهدی» از ارقام خربزه، «یوآس» رقم هندوانه و «هیبریدسوپردومینوس» نیز از ارقام خیار کشت‌شده در شهرستان طارم به‌شمار می‌رود
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار