معاون عمرانی استاندار زنجان:
معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در ۶۷۳ روستای استان زنجان شورا تشکیل شده است، گفت: ۹۴ درصد از روستاهای زنجان نیز دارای دهیاری است و برنامه‌ٰریزی‌های انجام شده همه روستاهای استان زنجان صاحب دهیاری می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 03 May 2016
جواد رحمتی ظهر امروز در جلسه تجلیل از شوراهای استان زنجان به مناسبت گرامیداشت روز شوراها با بیان اینکه روستاهایی که دهیاری در آنجا تشکیل نشده است دارای جمعیت کمتری هستند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزیهای انجام شده به تدریج به سمت تشکیل دهیاری در این روستا پیش می‌رویم.

وی به کمک‌های دولتی انجام شده به دهیاریها اشاره کرد و افزود: 380 میلیارد ریال اعتبارات دولتی به دهیاریها پرداخت شده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه 350 میلیارد ریال نیز اعتبارات دولتی به شهرداریها تزریق شده است، یادآور شد: بیش از 50 درصد از درآمدهای شهرداری از طریق کمک‌های دولتی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با بررسی لایحه اختیارات متمرکز شوراها و شهرداریها در مجلس شاهد افزایش اختیارات شوراها و توانمندیهای آنان باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر دهیاران خود در انتخاب پروژه و هزینه کرد آن دخالت دارند.

رحمتی با تاکید بر اینکه نبود درآمد پایدار در شهرداریها نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد اعتبارات دهیاریها از طریق کمک‌های دولتی تامین می‌شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید به سمت ایجاد امینت در مدیریت شهری و روستایی حرکت کنیم، بیان کرد: توقعات مردم باید با واقعیتها منطبق باشد.

جمشید انصاری نیز در این جلسه با انتقاد از تاخیر در برگزاری برنامه اظهار داشت: بی‌نظمی یکی از مشخصه‌های نظام اداری کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری با تاخیر جلسات مصداق بارز بخشی از این بی‌نظمی است، ابراز کرد: باید برنامه‌ها براساس قانون اجرایی شود چرا که قانون‌گذار حکیم است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اداره امور محلی باید توسط مردم همان محل انجام شود، عنوان کرد: هر چه اداره امور محلی توسط مردم گسترده‌تر باشد به حکم‌رانی مورد نظر نزدیک‌تر می‌شود.

انصاری با بیان اینکه وظایف شهرداری فراتر از مدیریت شهری است، عنوان کرد: وظایف شورا نیز باید فراتر از شهرداری باشد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در راستای تقویت اداره امور محلی باید نقش بیشتری به شهرداری و شورا قائل شده و سهمی از درآمدهای عمومی را دریافت کنند، بیان کرد: پیش‌بینی درست منابع درآمدی برای اداره نهادهای امور محلی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وظایف نهادهای مختلف به ویژه نمایندگان مجلس، اعضای شوراها و نهادهای دولتی به صورت مداوم برای مردم آشکارسازی شود، عنوان کرد: مردم باید بدانند که نمایندگان مجلس مسئول توسعه استان نبوده و به جز قانون‌گذاری فقط نقش پیگیری را در حوزه‌های انتخابیه دارند.

انصاری با اشاره به اینکه در صورتی که توقعات را تنظیم و منطقی کردیم اعضای شورا به وظایف قانونی خود دست می‌یابند، ابراز کرد: توقعات مردم از مسئولان باید به اندازه حدود و مسئولیت آنها باشد تا از ورود افراد به مسائل غیرمرتبط جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه هر نماینده مردم باید با این طرز فکر کار خود را انجام دهد که یک دوره فرصت خدمت به مردم را دارد، بیان کرد: این امر در انجام کار ماندگار و آخرتی تاثیر‌گذار است.

به گزارش تسنیم مراسم تجلیل از شوراهای اسلامی به همت استانداری زنجان و به مناسبت روز شوراها در سالن زیتون جهاد کشاورزی استان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان، استاندار و برخی از معاونان وی، شهرداران و اعضای شوراهای شهر و استان برگزار شد و در پایان نیز با ترک جلسه توسط استاندار، اعضای شورا نیز به مراسم پایان دادند و از هیچ کدام از اعضای شوراها تجلیلی به عمل نیامد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار