رئيس هيات ووشو استان يزد گفت: استعداديابي و آموزش لازمه موفقيت اين هيات در سالجاري است كه با قوت پيگيري مي شود .
کد خبر: ۲۱۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 21 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»،علي كريمي افزود: اين رشته با وجود مدال آور بودن و عدم معرفي مناسب ، در سالهاي اخير رشد صعودي داشته و كسب مدال در رده هاي سني مختلف گوياي اين امر است كه اين روند در سال 95 بهتر شده و امسال سال شكوفايي و توسعه ووشو در يزد خواهد بود.
وي با اشاره به برنامه هاي اجرا شده در زمينه تقويت ورزش ووشو استان در سال گذشته اظهار كرد: يزد از استعدادهاي خوبي در بخش ورزش رزمي و جذاب ووشو برخوردار است و بايد به اين موضوع توجه ويژه اي شود.
اين مسئول با ارزيابي مثبت از وضعيت مربيان و استادان ووشو استان خاطرنشان كرد: خوشبختانه مربيان اين استان تبحر خاصي در پرورش بازيكنان و ورزشكاران ووشو در دو بخش مردان و بانوان دارند و فعاليت آنها زمينه جذب بيشتر نوجوانان و جوانان به سمت اين رشته شده است.
كريمي با اشاره به برگزاري نخستين دوره طرح آمايش استعداديابي ووشو تصريح كرد: در روزهاي پاياني سال گذشته اين طرح براي نخستين بار در رده سني ٩ تا ١٥سال در شهر يزد با حضور 60 نفر در بخش آقايان و بانوان در دو روز به صورت تئوري و عملي برگزار شد.
اين مسئول افزود: اين طرح با هدف انتخاب افراد در رشته ووشو طبق آزمونهاي پيكرسنجي ، انعطاف پذيري ، چابكي ، تعادلي و مهارتي و نظارت مستمر فدراسيون بر روي منتخبان در سراسر كشور اجرا مي شود.
كريمي ادامه داد: علاوه بر اين دوره در دوره هاي پايه نيز در چند سال اخير خوبي پرورش يافته اند كه نشان از تجربه و توان مربيان و استادان و تلاش مسئولان كميته هاي مختلف در هيات ووشو يزد دارد.
وي درباره فعاليت كميته هاي مختلف نيز گفت: در كميته مسابقات اعزام تيم استان به مسابقات انتخابي تيم ملي نوجوانان در دامغان، برگزاري مسابقات قهرماني استاني ، اعزام تيم استان به مسابقات انتخابي تيم ملي در بخش بزرگسالان و برگزاري مسابقات انتخابي استان براي اعزام به انتخابي تيم ملي جوانان در شاهرود را داشته ايم.
رئيس هيات ووشو استان يزد اضافه كرد: برگزاري جلسات با قهرمانان بنام ووشو جهان همچون استاد حسين اوجاقي ، استاد قلي پور و استاد جعفري براي آموزش تكنيكهاي ساندا و روز دنيا به مربيان و ورزشكاران استان در سال 95 و تعامل با كميته داوران قبل از برگزاري مسابقات از مهمترين فعاليت هاي اين كميته بوده است.
كريمي از جمله موفقيت هاي اين كميته را اعزام ورزشكاران به مسابقات انتخابي تيم ملي جوانان و كسب مدال طلا از سوي مرتضي رئيسي و حضور وي در اردوي تيم ملي و كسب نايب قهرماني آسيا و كسب مدال طلا از سوي ايمان پروري در همين رده سني در مسابقات انتخابي و نيز كسب مدالنقره در تالو نوجوانان از سوي مهرشاد زارعي و دعوت عباس بختياري به اردوي تيم ملي جوانان عنوان كرد.
وي يادآور شد: خوشبختانه طي سال هاي اخير از 91 تا 94 تعداد شركت كنندگان در مسابقات از رشد صعودي خوبي برخوردار بوده به طوري كه در سال 91 اين تعداد 37 نفر بوده و در سال 94 به 302نفر افزايش يافته است ضمن آنكه در فصل امتحانات ، مسابقات رشته ووشو با حضور 156نفر بيشترين تعداد را در ميان هيات هاي رزمي داشته است.
كريمي ،پيگيري براي گسترش و ايجاد پايگاههاي قهرماني ووشو در سطح استان ، تشكيل و راه اندازي دوباره انجمن ووشو دانش آموزي مدارس و قرارداد براي آموزش ووشو در ميان نيروهاي انتظامي و بسيج از مهمترين فعلايت هاي كميته امور شهرستانها در سال 94 بود.
رئيس هيات ووشو درباره فعاليت كميته بانوان استان نيز گفت: شركت در مسابقات انتخابي تيم ملي در چهار رده سني از 16 تا 28 بهمن به ميزباني قم و تهران شامل تالو و ساندا بزرگسالان ، مسابقات تالو و ساندا جوانان از مهمترين فعاليت هاي اين بخش ووشو استان كه نيمي از جامعه ووشو است بوده كسب مقام دوم و مدال نقره از سوي مينا خدري در ساندا جوانان بهترين نتيجه اين بخش بوده است.
وي افزود: شركت در مسابقات ساندا نوجوانان بانوان در دامغان و كسب مدال طلا از سوي حديث سعيدآخر و مدال نقره توسط آيدا موسوي در مسابقات قهرماني كشور در بخش ساندا نوجوانان از ديگر فعاليتهاي بانوان استان در اين رشته بوده است.
وي با اشاره به فعاليت 11 سبك ووشو در استان به بخش از فعاليت هاي اين سبك ها همچون ساندا ووشو سنتي ،چاچوان ووشو ، وينگ چون كونگ فو ، هوپ گار ووشو، چانگ چوان ووشو و ناچوان ووشو گفت: شركت در مراسم ها ، برگزاري مسابقات استاني ،مسابقات بهترين ها براي حضور در تيم ملي ايجاد فضاي مجازي ، و درخواست احكام و دان براي مربيان از مهمترين فعاليت ها سبك ساندا ووشو سنتي استان است.
كريمي درباره دستاوردهاي سبك چاچوان ووشو اظهار كرد: برگزاري مسابقات استاني ، اعزام به مسابقات كشوري به ميزباني خوزستان، كسب دو مدال طلا ، يك نقره ، دو برنز ، مقم سوم تيمي ،اعزام به مسابقات قهرماني كشوري لوهان چوان به ميزباني كرج و كسب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز از مهمترين دستائردهاي اين سبك است.
وي در ادامه درباره عملكرد سبك وينگ چون كونگ فو گفت: اين سبك سه مربي و حدود 70 هنرجو در استان دارد و حضور نماينده سبك در طرح آمايش ، حضور در كمپ هاي پاييزه ، چي كنگ ، تكنسين 2، كمپ ويژه و كمپ وينگ چون ، شركت در مسابقات ساندا شهرستان يزد، قهرماني كشور ،مسابقات اسكريما در گلستان از مهمترين دستاوردهاي اين سبك است.
وي كسب يك مدال طلا ، دو مدال نقره و يك مدال برنز در مسابقات قهرماني كشور در يزد و تهران در روزهاي 29 و 30مردادماه سال گذشته را از ديگر فعاليت هاي سبك وينگ چون كونگ فو عنوان كرد.
رئيس هيات ووشو استان يزد با اشاره به عملكرد سبك هوپ گار ووشو نيز ، برگزاري استاژ فني سبك در شهركرد، اعزام تيم به مسابقات داخلي سبك در بوشهر ، برگزاري آزمون ، شركت در نخستين دوره استعداديابي ووشو استان و برگزاري استاژ فني سبك ويژه خواهران و برادران در استان از جمله فعاليت هاي اين سبك دانست.
كريمي درباره عملكرد سبك چانگ چوان ووشو هم گفت: استاژ براي آموزش پايه ، شركت در همايش المپياد ورزشي ، شركت در دوره هاي آموزشي مختلف ، ارائه آموزشها به قشرهاي مختلف ، شركت در مسابقات استاني و حضور در دوره استعداديابي در سبك چانگ چوان ووشو استان ، آموزش تيم نمايشي سبك در رده هاي مختلف سني ، راه اندازي سامانه پيامكي و طراحي اولين سايت رسمي سبك در ايران و نيز شركت در نخستين طرح آمايش استعداديابي استان و مسابقات درون سبكي از جمله فعاليت هاي اين سبك است.
وي در اين بخش با اشاره به فعاليت هاي سبك نانچوان ووشو استان خاطرنشان كرد: عمده فعاليت هاي اين سبك نيز شركت و جلسات هيات ، برگزاري با والدين هنزجويان ، آزمونهاي شالبند متمركز ، اعزام به مسابقات استاني ، اعزام به مسابقات كشوري ، اعزام به استاژها و دوره هاي فني ، داوري در مسابقات تيم ملي و ليگ ووشو و فعال سازي سبك در برخي شهرستانها همچون ميبد ، اردكان و بافق است.
رئيس هيات ووشو استان اضافه كرد: از باشگاههاي خصوصي ورزشي، دانشگاهها، باشگاههاي ورزشي نظامي و انتظامي و همچنين باشگاههاي كارگري درخواست داريم تا در سال 95 از قطار رشد و توسعه اين رشته عقب نمانده و فضاي ورزشي را با حضور جوانان و نوجوانان علاقه مند اين رشته مملو پررونق كرده و ما را در گسترش آن ياري رسانند.
كريمي از حمايتهاي بي اندازه آموزش و پرورش استان در رشد و توسعه ووشو تشكر كرده و از تمامي اشخاص حقيقي و حقوقي و پيشكسوتان و علاقه مندان و زحمتكشان بي ادعاي اين رشته تشكر و اظهار اميدواري كرد تا با تلاش همه دوستداران ووشو اين رشته مدال آور ، استان يزد را مانند نگيني در كشور متجلي و زبانزد كند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار