فرماندار نهاوند با بیان اینکه 85 روستای نهاوند از سیستم جمع‌آوری زباله برخوردار هستند، گفت: دفن زباله در روستاهای نهاوند یک معضل شده است.
کد خبر: ۲۱۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 19 April 2016

فرماندار نهاوند با بیان اینکه 85 روستای نهاوند از سیستم جمع‌آوری زباله برخوردار هستند، گفت: دفن زباله در روستاهای نهاوند یک معضل شده است.

به گزارش فارس، کریم حمیدوند در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نهاوند با بیان اینکه هفت درصد از جمعیت شهرستان غربالگری دیابت شده‌ است، اظهار کرد: شهرستان نهاوند در این زمینه 2.5 درصد بیشتر از استان، کار انجام داده است.

وی فرهنگ استفاده از تغذیه سالم، توجه به ورزش همگانی و دوری از استرس را در کاهش ابتلا به دیابت موثر دانست و از مسئولان امر در مدارس خواست نسبت به تغذیه‎ عرضه شده در بوفه‌های مدارس نظارت داشته باشند.

فرماندار شهرستان نهاوند در ادامه با اشاره به وضعیت مراکز دفن زباله در شهرستان تصریح کرد: سال گذشته 15 مورد اخطار زیست‎محیطی برای محل‌های دفن زباله صادر شد.

وی دفن زباله در روستاهای نهاوند را یک معضل دانست و با تأکید بر اینکه باید نسبت به این امر چاره‎اندیشی شود، گفت: ساماندهی محل‌های دفن زباله، حصار کشی و مسقف کردن آنها باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

حمیدوند در پایان با بیان اینکه 85 روستای نهاوند از سیستم جمع‌آوری زباله برخوردار هستند، متذکر شد: استفاده بازیافتی از زباله‌ها در شهرستان نیز باید جدی گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
میتوان با همیاری مثلا سه الی 5 روستا با همدیگر یکدستگاه ماشین جمع آوری زباله مکانیزه خریداری کرد و بصورت مکانیزه جداسازی و تفکیک و دفن نمود. ولی متاسفانه در شهرهای ماهم همانند 40 سال پیش اروپا یا کشورهای دیگر تنها یک سطل زباله در سرکوچه ها میگذارند که خیلی از کوچه ها حتی اون یه دونه هم نیس. درصورتیکه حداقل 4 سطل زباله درکنار هم بایستی باشد یکی برای کاغذ یک برای شیشه یکی برای پلاستیک یکی برا زباله های عمومی که بایستی اکثر شهرهای کشور این نوع زباله و طبقه بندی را فرهنگ سازی کنند و..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار