کد خبر: ۲۱۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 14 April 2016

به گزارش تابناک یزد،رئيس هيات ووشو استان يزد گفت: رشته‌ ووشو با وجود مدال‌آور بودن و عدم معرفی مناسب، در سال‌های اخیر رشد صعودی داشته و روند رشد کسب مدال در رده‌های سنی مختلف در سال گذشته، گویای این امر است امسال سال شکوفایی و توسعه ووشو در یزد خواهد بود.


"علی کریمی" با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در زمینه تقویت ورزش ووشو استان در سال گذشته، گفت: يزد از استعدادهای خوبی در بخش ورزش‌ رزمی و جذاب ووشو برخوردار است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی با ارزیابی مثبت از وضعیت مربیان و استادان ووشو استان، گفت: خوشبختانه مربيان این استان تبحر خاصي در پرورش ورزشکاران ووشو در دو بخش مردان و بانوان دارند و فعالیت آنها، زمینه جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت این رشته را فراهم كرده است.

رئيس هيات ووشو استان با اشاره به برگزاری نخستین دوره طرح آمايش استعداديابي ووشو، تصریح کرد: این طرح براي نخستين بار در روزهای پایانی سال گذشته، در رده‌‌ي سني ٩ تا ١٥سال با حضور 60 پسر و دختر در شهر يزد به صورت تئوری و عملی اجرا شد.

کریمی افزود: اين طرح با هدف انتخاب افراد مستعد در رشته ووشو براساس آزمون‌های پیکرسنجی، انعطاف‌پذیری، چابکی، تعادل و مهارت و با نظارت مستمر فدراسيون روي منتخبان به صورت سراسري در كشور اجرا مي‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، طي چند سال اخير در دوره‌هاي پايه نيز ورزشكاران خوبي پرورش یافته‌اند که نشان از تجربه و توان مربیان و تلاش مسئولان کمیته‌های مختلف در هیات ووشو یزد دارد.

وی درباره فعالیت کمیته‌های مختلف نیز گفت: در کمیته مسابقات، اعزام تیم استان به مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان در دامغان، برگزاری مسابقات قهرمانی استانی، اعزام تیم استان به مسابقات انتخابی تیم ملی در بخش بزرگسالان و برگزاری مسابقات انتخابی استان برای اعزام به انتخابی تیم ملی جوانان در شاهرود صورت گرفته است.

رئیس هیات ووشو استان اضافه کرد: برگزاری جلسات با قهرمانان بنام ووشو جهان همچون استاد حسین اوجاقی، استاد قلی‌پور و استاد جعفری برای آموزش تکنیک‌های به‌روز دنيا به مربیان و ورزشکاران استان و تعامل با کمیته داوران قبل از برگزاری مسابقات، از مهمترین فعالیت‌های این کمیته است.

کریمی از جمله موفقیت‌های این کمیته را اعزام ورزشکاران به مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان و کسب مدال طلا از سوی "مرتضی رئیسی" و حضور وی در اردوی تیم ملی و کسب نایب قهرمانی آسیا و کسب مدال طلا از سوی "ایمان پروری" در همین رده سنی در مسابقات انتخابی و نیز کسب مدال نقره در تالو نوجوانان از سوی "مهرشاد زارعی" و دعوت "عباس بختیاری" به اردوی تیم ملی جوانان عنوان کرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های 91 تا 94، تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات از رشد صعودی خوبی برخوردار بوده به طوری که در سال 91 این تعداد 37 نفر بوده ولي در سال 94 به 302 نفر افزایش یافته است.

کریمی در ادامه پیگیری برای گسترش و ایجاد پایگاه‌های قهرمانی ووشو در سطح استان‌، تشکیل و راه‌اندازی دوباره انجمن ووشو دانش‌آموزی مدارس و انعقاد تفاهم‌نامه برای آموزش ووشو به نیروهای انتظامی و بسیج را از مهمترین اقدامات کمیته امور شهرستان‌هاي هيات در سال گذشته ذكر كرد.

رئيس هیات ووشو استان درباره فعالیت کمیته بانوان استان نیز گفت: شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی در چهار رده سنی به میزبانی قم و تهران شامل تالو و ساندا بزرگسالان، مسابقات تالو و ساندا جوانان از مهمترین فعالیت‌های این کمیته بوده که کسب مقام دوم و مدال نقره از سوی "مینا خدری" در سانداي جوانان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به فعالیت 11 سبک ووشو در استان، به تشريح فعاليت‌هاي برخي از اين سبك‌ها پرداخت و گفت: شرکت در مراسم‌ها، برگزاری مسابقات استانی و مسابقات بهترین‌ها برای حضور در تیم ملی ایجاد فضای مجازی و درخواست احکام و دان برای مربیان از مهمترین فعالیت‌ها سبک ساندا ووشو سنتی استان است.

کریمی درباره دستاوردهای سبک چاچوان ووشو نيز اظهار کرد: برگزاری مسابقات استانی، اعزام به مسابقات کشوری به میزبانی خوزستان، کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز ، مقام سوم تیمی، اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری لوهان چوان به میزبانی کرج و کسب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز از مهمترین دستاوردهای این سبک است.

وی در ادامه درباره عملکرد سبک وینگ چون کونگ فو هم گفت: این سبک سه مربی و حدود 70 هنرجو در استان دارد و حضور نماینده سبک در طرح آمایش، حضور در کمپ‌های پاییزه، چی‌کنگ، تکنسین دو، کمپ ویژه و کمپ وینگ چون ، شرکت در مسابقات ساندا شهرستان یزد، قهرمانی کشور ،مسابقات اسکریما در گلستان از مهمترین دستاوردهای این سبک است.

وی کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی کشور در یزد و تهران در سال گذشته را از دیگر فعالیت‌های سبک وینگ چون کونگ‌فو عنوان کرد.

رئیس هیات ووشو استان  با اشاره به عملکرد سبک هوپ‌گار ووشو، اعزام تیم به مسابقات داخلی سبک در بوشهر، برگزاری آزمون و شرکت در نخستین دوره استعدادیابی ووشو استان و برگزاری استاژ فنی سبک ویژه خواهران و برادران در استان از جمله فعالیت‌های این سبک دانست.

کریمی درباره عملکرد سبک چانگ چوان ووشو هم گفت: استاژ برای آموزش پایه، شرکت در همایش المپیاد ورزشی، شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف، ارائه آموزش‌ها به قشرهای مختلف، شرکت در مسابقات استانی و حضور در دوره استعدادیابی در سبک چانگ چوان ووشو استان‌، آموزش تیم نمایشی سبک در رده‌های مختلف سنی، راه‌اندازی سامانه پیامکی و طراحی اولین سایت رسمی سبک در ایران و نیز شرکت در نخستین طرح آمایش استعدادیابی استان و مسابقات درون سبکی از جمله فعالیت‌های این سبک است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سبک نانچوان ووشو استان، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت‌های این سبک نیز شرکت و جلسات هیات، برگزاری با والدین هنرجویان، آزمون‌های شالبند متمرکز، اعزام به مسابقات استانی، اعزام به مسابقات کشوری، اعزام به استاژها و دوره‌های فنی، داوری در مسابقات تیم ملی و لیگ ووشو و فعال‌سازی سبک در برخی شهرستان‌ها همچون میبد، اردکان و بافق است.

رئیس هیات ووشو استان در پایان گفت: از باشگاه‌هاي خصوصي ورزشي، دانشگاه‌ها، باشگاه‌هاي ورزشي نظامي و انتظامي و همچنين باشگاه‌هاي كارگري درخواست داریم تا در سال 95 از قطار رشد و توسعه این رشته عقب نمانده و فضاي ورزشي را با حضور جوانان و نوجوانان علاقه‌مند اين رشته پر رونق کرده و ما را در گسترش آن یاری رسانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار