رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان از تعیین حق‌الزحمه دفاتر کاریابی در سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 11 April 2016
رحیم امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه همه دفاتر کاریابی مکلف‌اند ابلاغیه‌های صادره در خصوص حق‌الزحمه سال جدید را در محل مناسب و در معرض دید عموم مراجعه‌کنندگان قرار دهند، افزود: حق‌الزحمه ثبت‌نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی داخلی مبلغ 150 هزار ریال است که برای کاریابی‌های خارجی این مبلغ 230 هزار ریال خواهد بود.
 
وی با یادآوری اینکه در صورتی‌که فرآیند مشاوره شغلی انجام نشود 50 درصد حق‌الزحمه ثبت‌نام و مشاوره شغلی کسر خواهد شد، تصریح کرد: همه ساله تعرفه مربوط به حق‌الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی داخلی اعم از داخلی و خارجی پس از تصویب در هیئت مرکزی توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ابلاغ می‌شود که همه ذی‌نفعان ملزم به رعایت مفاد آن هستند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه حق‌الزحمه کاریابی غیردولتی داخلی بابت به‌کارگماری جوینده کار در داخل کشور برای قراردادهای یک‌ساله و بیشتر حداکثر 50 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال‌جاری است، اظهار کرد: این در حالی است که این مبلغ برای قراردادهای کمتر از یک سال، حق‌الزحمه به نسبت ماه‌های کارکرد محاسبه خواهد شد.
 
‌رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در‌خصوص تعرفه حق‌الزحمه به‌کارگماری کارجویان در خارج از کشور نیز خاطرنشان کرد: برای قرارداد کار یک ساله و بیشتر معادل حقوق پایه مورد تایید سفارت ایران در کشور هدف و برای قرارداد کار کمتر از یک سال به صورت تناسبی محاسبه و توسط وزارت متبوع به دفاتر کاریابی ابلاغ می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار