با انتشار فراخوان چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان، 50 کشور برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۲۱۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 11 April 2016
چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان به میزبانی استان زنجان و با هدف افزایش آگاهی سلامت روان جامعه برگزار خواهد شد.

این جشنواره در سال‌های 89، 90 و 92 با استفاده از هنر عکاسان ایران و جهان و به منظور بازآفرینی و ارائه موثر موضوعات روانشناختی برگزار شده است و امسال نیز به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد.

یک مدرس عکاسی در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به تجارب سه دوره گذشته جشنواره بین‌المللی سلامت امسال نیز این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

ناصر محمدی با اشاره به اینکه این جشنواره توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان و با حمایت دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران نیز در برگزاری این جشنواره همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار  خواهد شد، تصریح کرد: داوری این جشنواره اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و نمایشگاه آن نیز در اواخر تابستان برگزار می‌شود.

این هنرمند زنجانی با اشاره به کارکردهای هنر عکاسی گفت: هنر عکاسی دارای ابزاری است که می‌تواند با استفاده از فرم‌های مختلف کارکردی دوگانه از نظر نمایش هنری و بسترسازی فرهنگی پیرامون موضوعات مرتبط با سلامت روان داشته باشد.

محمدی با اشاره به تکنیک‌های هنر عکاسی افزود: هنر عکاسی و مضامین روانشناختی، از طریق ایجاد همدلی و هم حسی موجب شکل‌گیری ارتباط بین اثر هنری و مخاطب می‎شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روانی و تأمین آن اظهار داشت: سلام یکی از چالشهای اساسی جوامع بشری است، در همین راستا و برای تبیین موضوع سلامت، جشنواره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد.

محمدی با اشاره به ثبت‌نام 50 کشور در جشنواره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان اضافه کرد: نحوه شرکت در جشنواره، در سایت مربوط به این جشنواره بیان شده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان افزود: برگزاری این جشنواره تاثیر بسیار مثبتی دارد و یک نوع برند برای استان زنجان محسوب می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار