رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برنامه‌ریزی برای افزایش پوشش مراقبت‌های بهداشتی در شهرها خبر داد و گفت: در این راستا برای احداث 22 پایگاه و مرکز سلامت برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۲۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 11 April 2016
علی‌رضا بیگلری در گفت‌وگو با فارس در زنجان با بیان اینکه طرح تحول سلامت تغییرات غیر قابل تصوری را در بخش درمان موجب شده است، اظهار کرد: طی مدت اجرای طرح تحول معادل 20 سال در این حوزه کار انجام شده است که ارتقای هتلینگ و کاهش هزینه‌های پرداختی توسط مردم از جمله آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بهینه‌سازی واحدهای زایمان هنوز به پایان نرسیده است، ادامه داد: این بهینه‌سازی بیمارستان به بیمارستان در حال انجام است، ضمن اینکه بهینه‌سازی اورژانس‌ها از جمله ورودی‌های اورژانس به دلیل نامطلوب بودن در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اضافه شدن 42 تخت آی، سی، یو به مراکز درمانی زنجان که در حالت عادی نیاز به 10 سال زمان دارد، اشاره و تاکید کرد: توسعه تخت‌های ویژه در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرم‌دره ادامه دارد.

بیگلری از برنامه‌ریزی برای افزایش پوشش مراقبت‌های بهداشتی در شهرها خبر داد و افزود: در این راستا برای احداث 22 پایگاه و مرکز سلامت به صورت ملکی برنامه‌ریزی می‌شود تا بتوان خدمات منظم‌تری را به مردم ارائه کرد.

وی با اشاره به پوشش بهداشتی روستائیان که با موفقیت عملیاتی شده به طوری که مرگ و میر را به صفر رسانده است، ادامه داد: این نحوه پوشش در شهرها هم لازم است تا بتوان نسبت به پوشش بهداشتی و مراقبت‌های اولیه مردم برنامه‌ریزی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر در دستور کار قرار گرفتن آموزش به عنوان یکی از اساسی‌ترین کارها در حوزه بهداشتی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دانشگاه تیپ یک و محل استقرار دبیرخانه قطب 6 دانشگاهی بیشترین تعداد دانشجو را در بخش تحصیلات تکمیلی دارد و بنا بر ایجاد تحول در بخش بهداشت را دارد که استاندارد کردن مراکز درمانی از جمله آن‌ها است.

بیگلری با تاکید بر اینکه تعمیرات خوابگاهی طی سال گذشته با موفقیت انجام شد و بازسازی عمیقی انجام شده است، ادامه داد: هر چند در توسعه خوابگاهی نیازهایی وجود دارد به همین دلیل کلنگ خوابگاهی دانشگاه و سلف سرویس آن در سال جاری به زمین زده می‌شود تا ان‌شاءالله طی 12 تا 18 ماه بعد از کلنگ‌زنی به بهره‌برداری برسد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار