مدیر کل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: خانه حکیمیان پس از مرمت ثبت ملی خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 09 April 2016
یحیی رحمتی افزود: خانه تاریخی حکیمیان پس از ۱۰ سال از اداره‌کل راه و شهرسازی گرفته شده و به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری واگذار شد.

وی ادامه داد:  مالکان این خانه، خاندان حکیمیان هستند و مالک اصلی آن عزیزالله حکیمیان است که این شخص پزشک و در دوره سلجوقی از شاگردان ابوعلی سینا بوده است.

مدیر کل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان افزود: هم‌اکنون نظافت کلی بنا انجام شده و درصورت تأمین اعتبار فعالیت‌های مرمتی آن انجام خواهد شد تا به جاذبه‌ای برای حضور گردشگران در استان تبدیل شود.

رحمتی با بیان اینکه تاریخ خانه حکیمیان مربوط به اواخر دوره قاجار بوده و دیوارها و سقف آن به دلیل وجود رطوبت نیازمند مرمت است افزود: تاکنون در خصوص کاربری بنا تصمیمی گرفته نشده و اولویت اول، مرمت آن است. طرح مرمت این بنا در حال تهیه بوده و پس از تایید اعتبار، فعالیت‌های مرمتی آغاز خواهد شد.

وی گفت: پرونده ثبتی این اثر تاریخی جهت ثبت در فهرست آثار توسط اداره‌كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تهیه شده است.

مدیر کل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه خانه تاریخی حکیمیان، با مساحت ۱۳۰۰ متر در آینده به یكی از مكان‌های گردشگری استان زنجان تبدیل خواهد شد، یادآور شد: اداره‌كل راه و شهرسازی استان زنجان با ثبت این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی، موافقت كرده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار