مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: مهم‌ترین دلایل کاهش تمایل کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی، واقعی‌سازی نشدن مبلغ پرداختی و تاخیر در پرداخت خسارت است.
کد خبر: ۲۰۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 03 April 2016
علیرضا اسداللهی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی شهرستان خرم‌دره در اوایل فروردین‌ماه امسال، عنوان کرد: بیشترین میزان خسارات به باغات زردآلو و بادام شهرستان وارد شده است.
 
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول بادام در شهرستان 170 هکتار و محصول زردآلو نیز 92 هکتار است، تصریح کرد: در مجموع سرمازدگی به 65 درصد از باغات زیر کشت این دو محصول در خرم‌دره آسیب رسانده است.
 
این مسئول با اشاره به میزان مبلغ خسارت وارده به دو محصول بادام و زرد‌آلو در این شهرستان، یادآور شد: مبلغ ریالی این خسارت برای محصول بادام 3260 میلیون ریال و برای محصول زردآلو نیز 14 هزار و 352 میلیون ریال بوده است.
 
اسداللهی با بیان این مطلب که طی سال‌های گذشته استقبال از بیمه کشاورزی خوب بوده است، تصریح کرد: به دلیل واقعی‌سازی نشدن مبلغ پرداختی خسارت، عدم آگاهی برخی از کشاورزان از مزایای بیمه محصولات کشاورزی و تاخیر در پرداخت خسارات وارده استقبال از بیمه محصولات کشاورزی رو به کاهش است.
 
رییس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره، واقعی‌سازی پرداخت خسارات توسط بیمه را مستلزم افزایش حق بیمه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: اگر افزایش حق بیمه‌ها منوط به واقعی‌سازی خسارت‌ها باشد، کشاورزان نیز نسبت به این افزایش راضی خواهند بود.
 
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه تشویق کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های ترویجی در این حوزه می‌تواند تمایل کشاورزان به استفاده از خدمات بیمه را در پی داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار