مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از ثبت 183 تخلف از سوی اصناف زنجان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 02 April 2016
مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی تعزیرات حکومتی همزمان با سراسر کشور، از 16 اسفندماه 1394 در استان زنجان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف هماهنگی بیشتر با عوامل اجرایی خدمات سفر، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ایام پایانی سال و برخورد موثر با تخلفات، بویژه گران‌فروشی اجرا و تا مورخ 15 فروردین‌ماه 1395 ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: در این طرح رؤسای شعب تعزیرات حکومتی به همراه بازرسین سازمان صنعت و معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی استان، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از همه اصناف سطح استان به ویژه فروشگاه‌ها، مراکز عرضه مواد غذایی از جمله میوه و تره‌بار، فروشندگان آجیل، کیف و کفش و... به صورت سرزده بازدید به عمل می‌آورند.

ممیزی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مواردی که در این طرح مورد نظر قرار گرفت، شامل کالاها، قیمت خرید، فاکتورهای ارائه شده به مشتریان و رعایت مسائل بهداشتی بود.

وی تصریح کرد: در این مدت بر اساس گزارشات دریافتی تعداد 183 مورد تخلفات صنفی ثبت و منجر به تشکیل پرونده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار کرد: بر این اساس در بخش کالا و خدمات تعداد 148 پرونده و در بخش بهداشت و درمان 35 فقره پرونده تشکیل و از این تعداد 114 پرونده مختومه شده است.

ممیزی خاطرنشان کرد: طبق آرای صادره متخلفان به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 125 میلیون ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه با اشاره به حکم ضبط خودروی حامل کالاهای قاچاق، اضافه کرد: طبق گزارش دایره آگاهی محموله‌ای شامل 104 دست کت شلوار و 261 ثوب‌البسه خارجی از یک دستگاه خودرو در بدو ورود به استان توقیف شد.

ممیزی خاطرنشان کرد: حامل کالا به عنوان متهم به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان معرفی و شعبه مذکور اقدام به تشکیل پرونده کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد که متهم مجوز گمرکی برای ورود کالا به کشور را نداشته و کالاها قاچاق است.

ممیزی با اشاره به اینکه بر این اساس طبق رأی صادره، عامل قاچاق علاوه بر ضبط خودرو و کالا، به پرداخت جریمه نقدی 162 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد، افزود: ارزش ریالی کالاها 161 میلیون ریال است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار