نمایشگاهی با عنوان فرهنگ و سنن کردی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و آغاز سال نو روز دوشنبه در تالار وحدت مجتمع فرهنگی، هنری شهرداری مهاباد گشایش یافت.
کد خبر: ۲۰۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ 22 March 2016

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


نمایشگاه مهاباد


تابناک آذربایجان غربی:
 نمایشگاهی با عنوان فرهنگ و سنن کردی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و آغاز سال نو روز دوشنبه در تالار وحدت مجتمع فرهنگی، هنری شهرداری مهاباد گشایش یافت.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد در حاشیه آئین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه فرهنگ و سنن کردی با عنوان هه وارگه و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از تشکل های مردمی دایر شده است.

آرش شهابی افزود: این نمایشگاه همه ساله با هدف آشنائی بیشتر مردم و به خصوص گردشگران و مسافران نوروزی با فرهنگ و سنن مناطق کردنشین ایران در این شهرستان دایر می شود که با استقبال زیادی از سوی آنها مواجه می شود.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه که در قالب ۱۲ غرفه و در فضایی به وسعت یکهزار متر مربع دایر شده، زندگی مردم کرد مناطق مختلف شمال غرب کشور به نمایش درآمده است.
شهابی گفت: در این نمایشگاه غرفه های غذا، لباس، گیاهان دارویی، آلات موسیقی، وسایل و ادوات کشاورزی، محیط زیست، وسایل معیشتی و آداب و رسوم و کتاب هایی به زبان کردی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی افزود: در جوار نمایشگاه آداب و سنن کردی نمایشگاهی نیز از آثار صنایع دستی این شهرستان ایجاد شده است که در آن شماری از هنرمندان آثار خود را به نمایش گذاشته اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد اظهار کرد: در این نمایشگاه شماری از هنرمندان برای آشنایی بیشتر بازدید کنندگان با نحوه ساخت آثار خود در این نمایشگاه حضور یافته و مردم را به صورت حضوری با ساخت آنها آشنا می سازند.
به گفته شهابی این نمایشگاه تا ۱۲ فروردین ماه برای بازدید عموم دایر است.
در آئین گشایش این نمایشگاه معاون فرماندار ویژه مهاباد، جمعی از مسئولان و علاقمندان به فرهنگ و سنن کردی و شماری از مهمانان نوروزی نیز حضور داشتند.
در این آئین باشکوه شماری از شاعران و نویسنگان مهابادی در زمینه اهمیت احیای فرهنگ و آداب و رسوم مناطق کردنشین مطالبی بیان کردند.
در این مراسم همچنین یکی از هنرمندان جوان این شهرستان اقدام به نواختن ساز سنتی شمشال کرد.
شهرستان مهاباد در ایام تعطیلات نوروزی همه ساله شاهد حضور شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور است که این منطقه را به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری خود برمی گزینند.
در ایام تعطیلالت نوروزی سال گذشته مهاباد پذیرای بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر بود.




منبع: جوان پرس


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار