فروزانی اعلام کرد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال این استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده است.
کد خبر: ۱۹۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 14 March 2016
محمد ابراهیم فروزانی افزود: ستاد دائمی اجرای خدمات سفر با تشکیل ستادهای شهرستانی و حضور همه دستگاههای اجرایی ذیربط زمینه حضور میهمانان نوروزی را در استان فراهم می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و اجرای برخی پروژه های عمرانی از جمله دهکده گردشگری بوشهر، تلاش برای بهره برداری فاز نخست آن تا پایان سال و بهره برداری از برخی راههای ارتباطی استان انتظار می رود امسال میهمانان نوروزی بیشتری جذب استان بوشهر شوند.

فروزانی اظهار کرد: شهرداریهای استان بوشهر نیز با انجام هماهنگی بین بخشی در حال آماده سازی فضاهای گردشگری برای جذب مسافران نوروزی هستند.

وی تامین نیازهای روزمره مردم، آماده سازی زیرساختها، افتتاح محورهای جدید، نصب تجهیزات لازم درجاده ها، آماده سازی اورژانس، جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آماده باش مدیریت بحران و نیروی انتظامی برای تامین امنیت، نظارت بر بهداشت رستورانها، هتلها، تامین آرد کافی برای پخت نان و تامین سوخت لازم را از جمله اقدامهای ستاد اجرای خدمات سفر در استان بوشهر عنوان کرد.

فروزانی گفت: با توجه به ورود حجم قابل توجهی از مسافران در روزهای نوروز، خدمات رسانی به این جمعیت نیازمند سازماندهی و هماهنگی است که همه دستگاهها با بسیج امکانات خود در کنار ستاد اجرای خدمات سفر این استان باشند.

به نوشته ایرنا، وی یادآور شد: ورود این جمعیت از مسافران از سراسر کشور به استان بوشهر زمینه مناسبی است تا ظرفیتها و قابلیتهای این استان بیش از پیش به آنان معرفی شود.

فروزانی اظهار کرد: با تقویت زیرساختهای گردشگری در استان بوشهر می توان ورود گردشگران استان را از حالت فصلی به روندی پایدار تبدیل کرد و این امر برای استان توجیه اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد.

وی در باره قابلیتهای گردشگری استان بوشهر گفت: دریا و هم نشینی آن در کنار دشت، کوه و بیابان از جاذبه های مهم گردشگری استان بوشهر است به نحوی که این دو طبیعت متضاد در کنار محیطهای انسان ساز گردشگران قابل توجهی را به خود جذب می کند.



فروزانی اظهار کرد: وجود مکانهای تاریخی، غذاهای محلی، اقلیم متفاوت، بازارهای تجاری، بافت قدیم، کاخهای هخامنشی، گنبد نمکی، بردستان، سیراف جزیره های مناطق حفاظت شده نایبند و نخیلو، چهره انسانها، لهجه محلی که برای خودمان معمول شده برای گردشگران از جذابیت قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: ورود حجم قابل توجهی از مسافران در نوروز به استان بوشهر که بخش بیشتری از آنها مایل به اقامت موقت و در مکانهای عمومی هستند، مشکلات و کمبودهایی را به دنبال دارد.

فروزانی اظهار کرد: این نوع سفرهای نوروزی برای استانهایی مثل بوشهر که به دلیل شرایط جوی از سفرهای تابستانی محروم است بی نظیر و آماده کردن زیرساختهای دائمی برای فضاهای عمومی و خصوصی مقرون به صرفه نیست.

وی یادآور شد: دراین ارتباط درطول سال حمایت های زیادی از بخش عمومی و شهرداریها برای تجهیز فضاهای عمومی مثل پارکها و سواحل برای فراهم کردن زمینه اقامت مسافران انجام شده است.

فروزانی اظهارکرد:علاوه براین تعداد قابل توجهی کمپ های موقت در استان بوشهر نیز برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: تجهیز برخی از فضاهای جدید از جمله دهکده گردشگری برای اقامت راحت و ایجاد مسیرهای جدید برای انجام سفر ایمن از جمله اقدام های مهمی است که امسال در استان بوشهر انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: پراکندگی سفرهای نورزوی استان بوشهر بویژه در بخش جنوبی استان در سال 94 از جمله ویژگیهای مهم نوروز 94 بود، این درحالی است که در سالهای قبل بیشترین تمرکز مسافران در شهرستانهای گناوه، دیلم و بوشهر بود.

وی افزود: پراکندگی مسافران در مناطق مختلف استان بوشهر بیانگر این است که همه شهرستانهای استان علاوه بر داشتن جذابیتهای مختلف امکانات اولیه اقامتی دارند.

فروزانی بر ضرورت معرفی جذابیتها، بخشهای مختلف و دیدنی استان بوشهر برای جلب و جذب گردشگر با استفاده از شیوه های مختلف ارتباطی و تبلیغی تاکید کرد.

وی یادآور شد: به لحاظ محدودیت های موجود ما نتوانسته ایم بخوبی برای معرفی بخشهای مختلف استان بوشهر اقدام کنیم ولی همه مردم در قالب های غیر دولتی، شهرداریها و دهیاریها با چاپ بروشور، ساخت فیلم و ابزارهای مختلف رسانه ای می توانند برای معرفی خود گام بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار