مدیرکل تعاون روستایی استان زنجان از عرضه میوه شب عید از ۲۴ اسفند ماه در حدود ۶۰ محل پیش‌بینی شده در سراسر استان خبر داد و گفت: در این مکان‌ها سیب و پرتقال با قیمت ۵ تا ۱۰ درصد زیر قیمت بازار به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
کد خبر: ۱۹۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 12 March 2016
محمود نوری در جمع خبرنگاران با اشاره به توانایی استان در تولید باکیفیت و مطلوب و حرفه‌ای سیب اَظهار داشت: زنجان در این زمینه از جمله استانهای مطرح کشور بوده ولی امسال به دلیل سرمازدگی در تولید سیب نتوانستیم در این زمینه موفق باشیم.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی انواع محصولات کشاورزی و به طور مشخص افزایش قیمت پیاز در بازار تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان ما بر اساس یافته‌های خود و بدون توجه به توصیه‌های کارشناسان ذی‌ربط نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام می‌کنند در نتیجه عدم وجود مدیریت جامع در تولید سبب شده است تا با نوسانات قیمتی شدید محصولات کشاورزی در بازار مواجه شویم.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان ضمن تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع و مشخص در حوزه کشاورزی ابراز کرد: در این راستا ضروری است تا مسئولان به ظرفیتهای موجود در تعاونیها نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی به میزان میوه شب عید ذخیره شده در استان زنجان اشاره‌ای نکرد و گفت: این میوه‌ها از 24 اسفند ماه در حدود 60 محل پیش‌بینی شده در سراسر استان زنجان توزیع می‌شود که از این میزان حدود 35 محل در شهرستان زنجان و مابقی در سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

نوری در مورد قیمت پرتقال و سیب ذخیره در استان زنجان که در محل‎‌های مشخص توسط تعاون روستایی توزیع می‌شود، عنوان کرد: این محصولات با قیمت 5 تا 10 درصد پایین‌تر از بازار و با کیفیت مطلوب و قابل قبول به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان تعاون روستایی استان زنجان در زمینه توانمندی تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: این سازمان در نظر دارد تا به منظور حمایت از فعالان بخش کشاورزی، تعاونی‌‌های هدف را افزایش دهد که در این راستا تعداد تعاونی‌های روستایی استان زنجان 46 خواهد بود و تعاونی زنان نیز از 5 مورد (3 تعاونی فعال و 2 تعاونی غیرفعال) به 8 مورد افزایش می‌یابد.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان افزود: علاوه بر این سازمان تعاون روستایی استان زنجان در راستای توانمندسازی تعاونیهای موجود تشکیل شرکت تعاونی سهامی زراعی اراضی پایاب سد گلابر را نیز در دستور کار قرار داده است.

پیش‌بینی خرید 100 هزار تن گندم در زنجان

وی در مورد برنامه‌های اندیشیده شده توسط سازمان تعاون روستایی استان زنجان به عنوان مباشر خرید محصول گندم در سال آینده عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم در سال آینده 25 تا 30 درصد افزایش داشته باشد که بر این اساس میزان برآوردهای سازمان تعاون روستایی استان زنجان در بحث خرید 80 تا 100 هزار تن اعلام شده است.

نوری در مورد کیفیت گندم‌های خریداری شده توسط سازمان تعاون روستایی در استان زنجان ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش کارشناسان و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی میزان سن زدگی در گندم‌های خریداری شده از کشاورزان بسیار پایین بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار