رییس حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) خرم‌دره گفت: بانوان با الگوگیری از حضرت زهرا (س) در زندگی فردی و اجتماعی می‌توانند نقش پر‌رنگی در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان ایفا کنند.
کد خبر: ۱۹۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 12 March 2016
حجت‌الاسلام علی امینی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه دست‌یابی به سعادت و نیکبختی از آرزوهای دیرین انسان بوده است، تصریح کرد: بهره‌گیری از آموزه‏های ناب دینی و الگو قرار دادن ائمه معصومین (ع) از بهترین راهکارها برای دست‌یابی به سعادت است.
 
وی در ادامه ابراز کرد :شخصیت الگو، به عنوان یک نقطه کانونی در محور رشد و هدایت‌های اخلاقی و تربیتی قرار می‌گیرد و در شکل‌گیری رفتار تربیت‌شونده، آثار زیادی بر جای می‌گذارد. به همین دلیل قرآن‌کریم الگوهای صحیحی را تعیین و بر پیروی از ایشان سفارش کرده است.
 
این مسئول، حضرت زهرا (س) را بهترین الگو برای جوانان به‌ویژه بانوان در دنیای امروز که کشورمان با سیل تهاجمات فرهنگی روبه‌رو است دانست و تاکید کرد: جوانان ایران اسلامی باید با الگوگیری از حضرت زهرا (س) و فرزندان برومند ایشان آینده خود را بیمه کنند.
 
رییس حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) خرم‌دره، با بیان اینکه دخت گرامی نبی مکرم اسلام، دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیاء الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر ناب، سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.
 
امینی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا (س) الگوی همه زنان عالم و اسوه حیا و عفت است و دختران و زنان جامعه اسلامی باید ایشان را سر مشق و اسوه خود قرار دهند، یادآور شد: از منظر ایشان نزدیک‌ترین حالات زن به خداوند متعال، هنگامى است که خود را از دید نامحرمان دور نگاه دارد و در منزل خود به خانه‌دارى و تربیت فرزند و پذیرایى از همسر خود بپردازد.
 
وی با بیان این مطلب که امروزه دشمنان از طرق مختلف و با استفاده از قدرت تبلیغی و رسانه‌ای در صدد سست کردن بنیان خانواده و تهی کردن آن از فضایل اسلامی و اخلاقی هستند، ابراز کرد: زنان و مادران ایران اسلامی به عنوان اعضای اصلی خانه و جامعه باید با الگوگیری از حضرت زهرا (س) به ایفای نقش‌ محوری خود در خانواده و جامعه پرداخته و دشمنان را ناکام بگذارند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار