کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بررسی ها نشان می دهد به ازای هر تخت بیمارستانی در این استان روزانه دو و نیم کیلوگرم زباله های پزشکی و عادی تولید می شود.
کد خبر: ۱۹۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 12 March 2016
جلیل نصیری در گفت و گو با ایرنا، افزود: از مجموع زباله های تولید شده به ازای هر تخت بیمارستانی این استان، حدود یک کیلوگرم مربوط به زباله های پزشکی است.
وی اظهار کرد: متوسط زباله های پزشکی و عادی تولید شده در سطح کشور به ازای هر تخت بیمارستانی 2.7 کیلوگرم است که بر این اساس استان زنجان وضعیت خوبی در این بخش دارد.
نصیری افزود: این در حالی است که میزان تولید زباله های پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشتی این استان در روز کمتر از نیم کیلوگرم است که مطابق با دستور العمل و ضوابط بهداشتی نسبت به بی خطر سازی آنها اقدام می شود. 
کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون تمام بیمارستان های این استان مجهز به دستگاه بی خطر ساز زباله هستند و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
وی بیان کرد: زباله های مراکز بیمارستانی این استان توسط خودروهای ویژه ای حمل و در بیمارستان شهید بهشتی شهر زنجان پس از استریل و تبدیل آن به زباله های عادی به شهرداری تحویل می شود.
نصیری افزود: مدیریت پسماند شامل شش مرحله مختلف از تولید زباله همراه با آموزش تا مرحله دفع نهایی می باشد که این مراحل به دقت مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: زباله های پزشکی و تماس با آنها خطرات زیادی دارد که برای پیشگیری از وقوع هر گونه مشکل علاوه بر آموزش های لازم، کارگاه های متعددی نیز برای گروه های هدف برگزار می شود.
در مجموع 13بیمارستان در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد، مراکز آموزشی و درمانی آیت الله موسوی، ولیعصر، دکتر بهشتی و بیمارستان های ارتش و امام حسین(ع) پنج بیمارستان واقع در شهر زنجان است. 
بیمارستان های امید و امدادی در ابهر، شهدای آب بر طارم، امیرالمومنین خدابنده، بوعلی سینای خرمدره، بیمارستان ایثار ایجرود، بیمارستان رازی ماهنشان در سطح استان فعال بوده و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار