معاون خدمات شهری شهرداری زنجان ساماندهی دست فروش‌های فعال در شهر زنجان را نیازمند همراهی دیگر ارگان‌ها دانست و گفت: ناجا، فرمانداری و شورا نهادهایی هستند که باید در این زمینه همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۱۹۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 12 March 2016
غلامحسن احمدی در گفت‌وگو با فارس در زنجان با اشاره به فعالیت دست فروش‌ها در مناطق مختلف شهر زنجان اظهار کرد: فعالیت دست فروش‌ها در همه سطح شهر از جمله بازار هم وجود دارد.
وی به تاثیرگذاری فعالیت دست فروش‌ها در ترافیک شهر اشاره و اضافه کرد: این تاثیرگذاری بر ترافیک خودروها و پیاده‌ها کاملا مشهود است.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه فعالیت دست فروش‌ها در هر منطقه‌ای موجبات شکایت مردم ساکن را فراهم می‌کند، تصریح کرد: حل مشکل دست فروش‌ها، کاری نیست که شهرداری بتواند به تنهایی نسبت به آن اقدام کرد.
احمدی معیشت را از عواملی عنوان کرد که با وجود همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکل حضور دست فروش‌ها در سطح شهر مانع می‌شود.
وی با تاکید بر عدم همراهی دیگر ارگان‌ها برای جمع‌آوری دست فروش‌ها ادامه داد: در این میان برخی از این ارگان‌ها نه تنها همراهی نمی‌کنند بلکه توصیه می‌کنند که با توجه به وضعیت اقتصادی نباید مانع کسب و کار مردم شد.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان محدودیت زمین را برای برپایی مکانی مناسب برای فعالیت دست فروش اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی حداقل پنج نقطه برای فعالیت دست فروش‌های شهر زنجان ضروری است.
احمدی برپایی مکان‌هایی خاص برای حضور و فعالیت روزانه دست فروش‌ها را نیازمند مصوبه از ارگان‌های مسئول دانست و تاکید کرد: برای ایجاد چنین مکان‌هایی باید سه ارگان نیروی انتظامی، فرمانداری و شورای اسلامی شهر مصوبه تصویب کنند تا بتوانند نسبت به چنین کاری اقدام کرد.
وی بر لزوم برخورد با برخی از دست فروش‌ها که اقدام به تخلف می‌کنند، افزود: موضوع دست فروشانی که برای کسب و کار و معیشت اقدام به این کار می‌کنند با متخلفان این حوزه متفاوت است، کما اینکه در برخی موارد مغازه‌داران اقدام به دایر کردن بساط دست فروشی در جلوی مغازه می‌کنند که تخلف محسوب می‌شود و باید برخورد شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار