مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان گفت: هم اکنون 9 باب استخر دانش آموزی در استان همدان وجود دارد که تکمیل آن نیازمند اعتبار 240 میلیارد ریال است.
کد خبر: ۱۹۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 11 March 2016
 مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان گفت: هم اکنون 9 باب استخر دانش آموزی در استان همدان وجود دارد که تکمیل آن نیازمند اعتبار 240 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا،فرزاد تیموری در شورای برنامه ریزی استان همدان افزود: قرار بود تا یک درصد اعتبارات دخانیات شامل 1200 میلیارد ریال به تکمیل طرح های ورزشی به استان تعلق بگیرد اما تاکنون تخصیصی داده نشده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 49 طرح نیمه تمام ورزشی در استان همدان وجود دارد که پیش بینی می‎شود در هفته دولت سال آینده 11 پروژه بهره برداری برسد.

معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان همدان گفت: برای تحویل نسلی با نشاط و پویا و که نیروی کار فردا هستند سواد حرکتی دانش آموزان از مهمترین مولفه هایی است که باید به آن توجه شود چرا که قرار است این نسل نیروی کار استان شوند.

عبدالله جعفری ادامه داد: دغدغه های زیادی در این بخش وجود دارد چرا که در گذشته فقط هدف ورزش و افزایش میانگین طول عمر بود اما تهاجمات فرهنگی نشان داده که می تواند طرح اثر گذاری تری باشد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان به دلیل نشستن پای رسانه ها مجازی کم تحرک شده اند و تحرک فقط به ساعات آموزشی مدارس محدود شده است و دانش آموزان ما از پایه اول تا دوازدهم دو ساعت در هفته ورزش دارند که این میزان 6.8 درصد از درس دوازده سال را پر می کند اما باز تاثیر گذار است.

جعفری ادامه داد: عدالت اجتماعی در 10 درصد دانش آموزان استان تامین است اما 90 درصد باقیمانده محروم هستند.

وی تامین فضا و تجهیزان لازم و اجرای برنامه و محتوای هدفمند را از نیازهای این ساعات ورزشی عنوان کرد و گفت: هم اکنون حدود 260 هزار دانش آموز و 776 معلم تربیت بدنی در استان وجود دارد که نسبت به میانگین کشوری سطح قابل قبولی از لحاظ نرخ پوشش داریم.

وی افزود: وضعیت فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز به ازای هر دانش آمور 0.487 متر مربع است و در همدان نیز با توجه به شرایط آب و هوایی نیازمند فضای ورشی سرپوشیده هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار