معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۹۰ درصد دانش‌آموزان همدان با مشکل کمبود تجهیزات و امکانات ورزشی مواجه هستند.
کد خبر: ۱۹۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 11 March 2016

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۹۰ درصد دانش‌آموزان همدان با مشکل کمبود تجهیزات و امکانات ورزشی مواجه هستند.

به گزارش تسنیم،عبدالله جعفری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: براساس اسناد بالادستی باید نسلی بانشاط و پویا را به جامعه تحویل دهیم که این امر نیازمند اجرای توجه به مسائل ورزشی دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بحث ورزش برای سلامت و افزایش میانگین طول عمر مطرح بود، افزود: امروز با وجود هجمه‌های فرهنگی انتظار بالایی از ورزش در حوزه مدارس وجود دارد چراکه این بخش نشان داده می‌تواند در بسیار از موارد موثر باشد.

جعفری با اشاره به اینکه سال‌های گذشته شاهد تحرک بالای دانش آموزان چه در مدرسه و چه در محلات بودیم، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر سیستم‌های جدید و فضای مجازی دانش آموزان را کم تحرک کرده که آسیب‌های جدی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در فعالیت‌ها باید رعایت شود، عنوان کرد: 10 درصد از دانش آموزان استان همدان در تامین تجهیزات و امکانات ورزشی مشکلی نداشته و حتی پیگیری‌های بسیاری برای این امور از سوی والدین آنها انجام می‌شود و این در حالی است که 90 درصد دانش آموزان با مشکل کمبود تجهیزات و امکانات ورزشی روبه‌رو هستند.

معاون تریبت بدنی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه انتظار می‌رود اعتبارات مناسبی برای این منظور به آموزش و پرورش تخصیص پیدا کند، بیان کرد: باید به این موضوع اهمیت جدی داده شود چراکه مهارت‌های پایه که الفبای سواد حرکتی بوده در پرورش نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: در صورتی که به تامین امکانات و تجهیزات ورزشی و سواد حرکتی دانش آموزان توجه جدی نشود ممکن است با نسلی از نیروی انسانی که توانمندی لازم را برای انجام کار ندارند، مواجه شویم.

جعفری با اعلام اینکه در سطح آموزش و پرورش استان همدان 260 هزار دانش آموز و 776 معلم وجود دارند، گفت: نوع پوشش دبیر برای آموزش دانش آموزان قابل قبول است ولی سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز همدان 47 صدم مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: استان همدان به دلیل شرایط جغرافیایی و سردسیر بودن باید دارای سالن‌های سرپوشیده باشد که این امر می‌طلبد پروژه‌های در دست اجرا در این زمینه هر چه سریع‌تر تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 100 هزار نفر با اعتبار بالغ بر 100 میلیون تومان تحت آموزش‌های فوق برنامه آموزش و پرورش قرار گرفتند، گفت: امسال نیز 150 هزار دانش آموز در حوزه ورزش دوره‌های فوق برنامه را پشت سر گذاشتند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار