معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه زنجان در بسیاری از شاخص‌های بهداشتی در کشور پیشتاز است، گفت: این استان در بسیاری از شاخص‌های بهداشتی جلوتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۱۹۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 07 March 2016
علی اکبر سیاری در حاشیه بازدید از پروژه های بخش بهداشت و درمان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جایگاع شاخص‌های بهداشتی این استان در کشور  افزود: استان زنجان در بسیاری از شاخص‌ها و  مواد بهداشتی جلوتر است.

وی ادامه داد: در چند شاخص بهداشتی استان زنجان از متوسط کشور پایین‌تر بوده که آن‌هم مربوط به اقلیم و شرایط جغرافیایی است.

معاون وزیر بهداشت بابیان اینکه ارتقای این شاخص‌ها مرهون همکاری مردم و مسئولان است، افزود: ارتقای شاخص‌های مختلف با مشارکت خود مردم باید بهبود یابد.

سیاری بابیان اینکه باید دسترسی مردم را به خدمات بهداشتی ارتقا داد، خاطرنشان کرد: در سطح کشور شاهد تسهیل دسترسی مردم به مراکز بهداشتی هستیم و در سطح استان زنجان نیز پایگاه‌های سلامت شهری و جامعه و همچنین مراکز بهداشت روستایی وضعیت خوبی دارد.

سیاری در ادامه به وضعیت بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان به لحاظ کیفیت ساخت، ارائه خدمات و مراقبت‌های بهداشتی جزو بیمارستان‌های خوب کشور است.

وی خواستار ارائه آموزش‌های لازم به مردم در حوزه بهداشت شد و تأکید کرد: باید بسته‌های آموزشی و آموزش‌های لازم به مردم داده شود و تاکنون در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم باید در بستر الکترونیک خدمات خود را دریافت کنند، افزود: در شرایط فعلی این امکان فراهم‌شده است و پرسنل نیز آموزش‌دیده‌اند.

سیاری در ادامه با بیان اینکه مردم به سه دسته. سالم، در معرض خطر و بیمار تقسیم می‌شوند که هرکدام نیازمند اقدامات بهداشتی خود هستند، تأکید کرد: امیدواریم در فصل بهار برای اکثر مردم پرونده بهداشتی تشکیل شود و عوامل خطر برای افراد شناسایی‌شده باشد.

وی گفت: افرادی که در معرض خطر هستند هشت عامل موجب این خطر و تهدید سلامت می‌شود که باید در این راستا آموزش‌های لازم ارائه و در مواردی که نیاز به مراقبت است اقدامات لازم برنامه‌ریزی شود.

معاون وزیر بهداشت بابیان اینکه امروز بهره‌گیری از کارشناس تغذیه و روان در دستور کار قرارگرفته است، افزود: با توجه به نیازها امروز از دو کارشناس برای رفع نیاز مردم استفاده می‌شود.

سیاری در خصوص شاخص‌هایی که استان زنجان در آن ضعف‌هایی دارد، گفت: یکی از شاخص‌ها قد کودکان است که درکشور ۷.۶ درصد و در استان زنجان ۴.۷ است و این وضعیت معمولاً در مناطق کم برخوردار استان بوده و  گواتر دانش‌آموزان و کم‌کاری تیروئید مادرزادی نیز ازجمله موارد دیگر هستند.

وی با تاکید بر اینکه میزان چاقی و اضافه‌وزن استان از کشور کم‌تر است، افزود: تغذیه و تحرک در استان مناسب بوده اما نباید از آموزش در این حوزه غفلت کرد.

 معاون وزیر بهداشت میزان دیابت استان زنجان را از متوسط کشور پایین‌تر ذکر کرد و افزود: شعار سال آینده کشور نیز در خصوص دیابت است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار