رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده گفت: همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه 25 گروه تعزیه‌خوان از شهرستان خدابنده به مدت 20 روز در استان‌های مرکزی کشور با اجرای نمایش‌های تعزیه، هنرنمایی می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 07 March 2016
اسدالله بیگدلی در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: اجرای نمایش‌های تعزیه در سوگ شهادت حضرت فاطمه (س) از سوم اسفند‌ماه در استان‌های مرکزی و شمالغرب کشور با هنرنمایی 25 گروه تعزیه‌خوان خدابنده‌ای آغاز شده و تا 23 این ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای نمایش تعزیه به مناسبت ایام فاطمیه در استان‌های شمالغرب و مرکزی کشور عنوان کرد: این نمایش‌ها در استان‌های قم، مرکزی، قزوین، همدان و زنجان اجرا می‌شود.

رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده تصریح کرد: در ایام فاطمیه نمایش‌های تعزیه در شهرستان‌های استان زنجان نیز اجرا می‌شود که همه ساله هنرمندان این انجمن در گروه‌های نمایشی در مناسبت‌های مختلف نمایش اجرا می‌کنند.  

وی به جمع‌آوری نذورات مردمی در حمایت از تعزیه‌خوانان انجمن تعزیه شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت:‌ 600 میلیون تومان کمک‌های مردمی در طول سال 94 در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

بیگدلی افزود: 700 میلیون تومان حمایت‌های غیرمستقیم مردمی در راستای حمایت از هنرمندان تعزیه‌خوان شهرستان خدابنده در طول سال 94 به عمل آمده که این میزان حمایت نسبت به سال‌های گذشته حدود پنج درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 217 نفر در انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده عضو هستند، خاطرنشان کرد: هر یک از هنرمندان فعال در عرصه هنرهای نمایشی تعزیه می‌توانند با ثبت‌نام در این انجمن از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده بیان کرد: حکم دائمی فعالیت انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده از سوی پلیس امنیت عمومی ارسال شده است که تاکنون فعالیت این انجمن زیر نظر پلیس امنیت عمومی به شکل موقت بود که بعد از این فعالیت آن مستقل می‌شود.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر توسط هنرمندان انجمن تعزیه‌‌خوانان شهرستان خدابنده در مسابقات کشوری تصریح کرد: چهار نفر از تعزیه‌خوانان این شهرستان در مسابقات تعزیه‌خوانی قزوین برگزیده شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار