مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: طرح استانداردسازی و درجه بندی هتل ها و مهمان پذیرهای این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۹۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 06 March 2016

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: طرح استانداردسازی و درجه بندی هتل ها و مهمان پذیرهای این استان اجرا می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده افزود: در اجرای این طرح با همکاری یک شرکت مورد تایید سازمان میراث فرهنگی استانداردهای واحدهای اقامتی استان از نظر تخت، پذیرایی، غذا، بافت بنا و نحوه برخورد پرسنل تعیین می شود.
وی اظهار کرد: پس از تعیین استانداردها، شرکت مورد نظر بر اساس مستندات موجود نسبت به تعیین درجه هتل ها و مهمانپذیرها با توجه به کیفیت خدمات آنها اقدام می کند.
وی با بیان اینکه از این پس قیمت خدمات واحدهای اقامتی بر اساس ستاره تعیین شده و کیفیت خدمات ارائه شده تعیین می شود، بیان کرد: اجرای این طرح به ارتقا کیفیت خدمات هتل ها و مهمانپذیرها و رضایت مشتریان منجر می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه 18 واحد اقامتی شامل هتل و مهمان پذیر در استان وجود دارد که از اجرای این طرح استقبال کرده و در سامانه تعیین شده ثبت نام کرده اند، گفت: در مرحله دوم اجرای این طرح استانداردسازی و درجه بندی خانه های مسافر استان انجام می شود.
شنبه زاده تاکید کرد: با توجه به تردد زائران عراقی از طریق مرز بین المللی مهران، واحدهای اقامتی باید به منظور برآورد کردن نیازها و خواسته های اتباع عراقی، ذائقه و سلیقه آنان را در نظر بگیرند.
وی اظهار کرد: همچنین بکارگیری پرسنل آشنا به زبان عربی در این واحدها ضروری است در غیر این صورت از جذب گردشگران عراقی بازخواهند ماند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: تیم های بهداشتی مشترک میراث فرهنگی، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و بازدیدهای نظارتی نوروز 95 بر واحدهای اقامتی استان آغاز شده است.
شنبه زاده افزود: واحدهای اقامتی استان موظف هستند به منظور پذیرایی از گردشگران نوروزی نسبت به نصب بنر خوشامدگویی، پهن کردن سفره هفت سین و در نظر گرفتن صندوق انتقادات و پیشنهادات اقدام کنند.
وی اظهار کرد: در نشستی با حضور نماینده هتل داران و یا رئیس این صنف در تلاش هستیم خدمات اقامت هتل ها و مهمانپذیرها در ایام تعطیلات نوروز 95 با تخفیف به گردشگران و مسافران ارائه شود.
سرزمین رویایی ایلام در غرب سرافراز واقع شده و دست توانای خالق، زیباترین تابلوی طبیعت را در آن ترسیم کرده، تاریخ و میراث 10 هزار ساله زندگی اجتماعی بشر، گردشگری دفاع مقدس و گردشگری مذهبی از جمله جاذبه های گردشگری این استان است.
نوروز سال گذشته 370 هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل 20 درصد افزایش داشت.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار