مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: این استان منطقه ای مستعد برای زراعت چوب است.
کد خبر: ۱۹۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 06 March 2016
بهمن اسکندری در جمع خبرنگاران افزود : یک میلیون و 400 هزار اصله نهال در استان زنجان به اندازه سه تا چهار سال برای توسعه فضای سبز این استان تولید شده است.
وی یادآورشد: در تلاش هستیم تا به میانگین فضای سبز کشور برسیم و با تولید نهال هایی که انجام می شود نهال رایگان نیز در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هم اکنون سرانه فضای سبز در استان زنجان هزار و 600 متر و در سطح کشور نیز دو هزار متر می باشد.
اسکندری اظهارکرد: همه مردم برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی بسیج شوند چرا که احیای بخش های تخریب شده بسیار دشوار است.
وی با تاکید بر اینکه مناطق بحرانی در حوزه های مختلف شناسایی شده است، افزود: این موارد تصرف اراضی، آتش سوزی و آفت و بیماری های جنگلی به شمار می رود و بیشترین تخریب نیز در حوزه کشاورزی انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بیشترین تصرف اراضی ملی در حوزه کشاورزی را ناشی از دو عامل دانست و گفت: یکی از این عوامل حمایت دولت برای توسعه کشت گندم و دومی نیز مربوط به اختلاف هایی است که با مردم در خصوص تصرف اراضی وجود دارد. 
اسکندری ابراز کرد: اجرای پروژه کمربند حفاظتی آغاز شده و مرز بین اراضی ملی با اراضی مردم مشخص شده که بعد از اجرای آن تخریبی نداریم و در صورت تصرف برخورد می شود.
وی از اتمام پروژه مبارزه با بیماری ها و آفت جنگل ها خبرداد و افزود: 263 هکتار از جنگل ها از این موارد پاکسازی شده اند و پایان مبارزه با آفات را اعلام کردیم که بعد از این باید مراقبت انجام شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: روحانیون در قالب طرح' سفیران انفال' در سطح روستاها و شهرهای این استان مسائل حرام و حال در خصوص تصرفات اراضی ملی را به مردم تبیین می کنند و این موضوع نیز تاکنون تاثیرگذار شده است.
در پایان نشست خبری با اصحاب رسانه که در صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد مسئولان و خبرنگاران اقدام به غرس نهال کردند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار