معاون فرهنگی شهرداری زنجان گفت : نخستین کلبه مهربانی زنجان به کمک خیران برای یاری رساندن به مستمندان و نیازمندان برپا شد.
کد خبر: ۱۹۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 06 March 2016
سید سعید صفوی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه در شهرهای مختلف کارهایی برای کمک به مستمندان و از سوی دیگر اقدام شهروندان زنجانی برای نصب دو جا رختی در دیوار مهربانی، کلبه مهربانی در زنجان راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه خیران زنجانی در اقدام خودجوش اقدام به طراحی، جمع آوری هزینه و ساخت کلبه مهربانی کرده اند، یادآورشد: این کلبه با داشتن یخچال، جا کفشی، کمد لباس، کتاب، لوازم التحریر و اسباب بازی حرکتی همه جانبه برای کمک به نیازمندان محسوب می شود.
صفوی اظهار کرد: بیشترین هدف و نگاه این کلبه فرهنگسازی کمک رسانی به نیازمندان به شکلی مناسب و همه جانبه است.
معاون فرهنگی شهرداری زنجان گفت: شهروندان می توانند با قراردادن غذاها و میوه های سالم در یخچال این کلبه بخشی از نیاز افراد مستمند را تامین کنند.
وی خاطر نشان کرد: این کلبه حرکتی محسوب می شود که نیازمندان بدون آنکه کسی مطلع شود یا زیر منت شخصی باشند، از اقلام و مواد غذایی که سایر شهروندان نیاز ندارند، استفاده کنند.
صفوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می شود که در صورت امکان لباس های سالم و تمیز و همچنین غذاهایی که خود از آن استفاده نمی کنند و به سلامتی آن اطمینان دارند را در این کلبه ها قرار دهند.
معاون فرهنگی شهرداری زنجان گفت: از سوی دیگر شهروندانی که به این اقلام نیاز دارند به حتم پس از برداشتن، اقدام به شستشو و ضد عفونی کردن آنها کنند.
وی تاکید کرد: امید می رود این کار کمک به همنوعان و همشهریان نهادینه و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
صفوی افزود: هم اکنون این کلبه مهربانی در خیابان مهدوی نبش تقاطع پنجم شهرک کارمندان قرار دارد.
پیش از این دیوار مهربانی و یخچال مهربانی در سطح استان ها و شهرهای مختلف راه اندازی شده بود که زنجانیان نیز اقدام به راه اندازی سه دیوار مهربانی کرده بودند و اینک کلبه مهربانی یک مجموعه کامل و جامع برای رفع بخشی از نیازهای همشهریان زنجانی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار