مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه تخصصی ایران در روسیه در اریبهشت ماه سال آینده گفت: برای حضور فعالانه در بازار بزرگ روسیه و معرفی توانمندیها و استعدادهای خود از این فرصت به وجود آمده بهره برداری کنند.
کد خبر: ۱۹۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 02 March 2016
عبدالله جعفری در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان ضمن ارائه گزارشی از صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرک استان اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارشات که مربوط به 10 ماهه امسال است 10 هزار و 226 تن انواع محصول کشاورزی به ارزش 15 میلیون دلار از گمرک زنجان به بازارهای بین‌المللی صادر شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تا پایان دی ماه امسال 36 هزار تن انواع محصول کشاورزی از گمرک استان و سایر مبادی گمرکی کشور به بازارهای مصرف خارجی صادر شده است.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: ارزش کالاهای صادر شده در بخش کشاورزی استان به بازارهای خارجی 23 میلیون دلار اعلام شده است.

وی افزود: کشورهای مقصد محصولات کشاورزی استان زنجان شامل عراق، قزاقستان، اسلواکی، روسیه، ترکیه، هند، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، اتریش، بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، بوسنی و هرزگوین، مجارستان، اسلوونی، کویت و صربستان بوده است.

جعفری در مورد عنوان اقلام صادر شده به بازارهای بین‌المللی به تسنیم گفت: عمده محصولات کشاورزی صادر شده در 10 ماهه امسال از زنجان به بازارهای خارجی مربوط به محصولات لبنی، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، هندوانه، کشمش و سایر محصولات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از محصولات کشاورزی زنجان از طریق سایر گمرکات کشور روانه بازارهای بین‌المللی می‌شود قطعا آمار صادرات بیش از این بوده است که از طریق سیستم‌های موجود قابل رصد نیست.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه تخصصی ایران در روسیه در اریبهشت ماه سال 95 عنوان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی محصولات تولید شده کشور در بخش‌های صنعتی، معدنی، خدماتی و کشاورزی در روسیه برپا می‌شود که باید مورد توجه تجار و مسئولان ذی‌ربط کشور و به تبع آن استان زنجان قرار گیرد.

وی به تجار و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پیشنهاد کرد تا از این موقعیت برای حضور فعالانه در بازار بزرگ روسیه و معرفی توانمندیها و استعدادهای خود بهره‌برداری کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار