عضو کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان با بیان اینکه اعتبارات عمرانی شهرداری زنجان در مدت ۴ سال گذشته سیر نزولی داشته است، گفت: با این روند تا ۵ سال آینده، بودجه عمرانی شهرداری به دو درصد می‌رسد.
کد خبر: ۱۹۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 02 March 2016
کاظم افشارچی در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه با بررسیهای انجام شده روند بودجه‌های عمرانی در شهرداری روند رو به کاهش قابل توجهی دارد، اظهار داشت: با سپری شدن این روند شهرداری تا 5 سال آینده نمی‌تواند هیچ فعالیت عمرانی در شهر انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سال 91 از میزان یک هزار و 240 میلیارد ریال بودجه محقق شده از مجموع بودجه 63.7 درصد آن به بخش عمرانی اختصاص داده شده بود، ابراز کرد: در حالی که میزان بودجه عمرانی شهرداری در سال 92 به 58.3 درصد کاهش یافت.

عضو کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان با بیان اینکه از یک هزار و 300 میلیارد ریال بودجه محقق شده شهرداری در سال 93، 46.6 درصد آن شامل بخش عمرانی بود، بیان کرد: امسال نیز در صورتی که یک هزار و 460 میلیارد ریال بودجه شهرداری محقق شود 46.5 درصد آن به بخش عمرانی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طبق برآوردهای انجام شده و واقعیات موجود حداکثر یک هزار و 20 میلیارد ریال از بودجه امسال شهرداری محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون کمتر از یک هزار و 10 میلیارد ریال از بودجه محقق شده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه برای سال آینده 2 هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفتیم که به طور یقین همه این میزان محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با فرض تحقق میزان بودجه در نظر گرفته شده 43.6 درصد آن به بودجه عمرانی اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: در صورتی که میزان بودجه عمرانی شهرداری زنجان با این روند سیر نزولی خود را سپری کند تا چند سال آینده باید تمامی فعالیتهای عمرانی خود را تعطیل کند.

عضو کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری هیچ اقدامی در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار نکرده است، ابراز کرد: سال گذشته بیش از 30 درصد درآمدهای شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده بود.

وی با بیان اینکه میزان درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نیز باید به خزانه دولتی واریز شده و بعد به حساب شهرداری انتقال داده شود، تصریح کرد: میزان مبلغ انتقالی به حساب شهرداری نیز در این بین مشخص نیست.

افشارچی با تاکید بر اینکه 100 میلیارد ریال میزان درآمد شهرداری از محل فروش زمین عنوان شده است، خاطرنشان کرد: بهای عوارض نیز با توجه به افزایش قابل توجه آن سال آینده نیز امکان افزایش وجود ندارد.

وی به رشد روزافزون هزینه‌های جاری در شهرداری اشاره کرد و افزود: مبالغ قابل توجهی در قالب پاداش به مدیران شهرداری، اعضای کمیسیون ماده 5 و دیگر اعضای کارگروها پرداخت می‌شود که توجیه منطقی ندارد.

عضو کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری به افرادی که در سالهای گذشته در برخی از کارگروهها عضویت داشتند پاداشهای 400 میلیون ریالی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده شهرداری بیش از 60 میلیارد ریال به اضافه‌کاری و فعالیت 5 ساعته پس از اتمام وقت اداری اختصاص داده شده است که بنده با این امر مخالفم، گفت: 60 میلیارد ریال نیز با عنوان شب کاری و جمعه کاری در بودجه سال آینده ذکر شده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه برخی از مدیران شهرداری که از سمت خود عزل شده‌اند همچنان در شهرداری رفت و آمد کرده و حقوق و مزایا دریافت می‌کنند، بیان کرد: به اعتقاد شهرداری این امر عرف است در حالی که عرف غلطی است و باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اقدام قابل توجهی در زمینه افزایش درآمد شهرداری انجام نمی‌دهد، ابراز کرد: مطالبات شهرداری از مجتمع نور و نیز مغازه‌هایی که در خیابان اول شهرک کارمندان به صورت غیر‌قانونی ساخته شده‌اند و ریالی به شهرداری پرداخت نکرده‌اند قابل توجه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار