مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در مدت ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۷ تن انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در حدود ۵۹۰ مزرعه آبزی‌پروری استان زنجان تولید شده است.
کد خبر: ۱۹۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 02 March 2016
محمود صیادبورانی در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان با اشاره به میزان بچه ماهی‎های رهاسازی شده در استخرهای پرورش ماهی در سال 94 اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارشات 13 میلیون قطعه انواع بچه ماهی اعم از ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استخرهای پرورش ماهی استان زنجان رهاسازی شده است.

وی تصریح کرد: در مدت 11 ماهه امسال بیش از 12 هزار و 207 تن انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در حدود 590 مزرعه آبزی‌پروری استان زنجان تولید شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان ابراز کرد: از این میزان 2 هزار و 177 تن انواع ماهی گرم‌آبی نظیر کپورمعمولی، کپور نقره‌ای، کپور علف‌خوار و کپور سرگنده و 10 هزار و 30 تن نیز انواع ماهی سردآبی نظیر قزل‌آلا و ماهی آزاد دریای خزر در مزراع پرورش ماهی استان زنجان تولید شده است.

وی عنوان کرد: با این اوصاف میزان تولید تا پایان بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد و تعداد مزراع پرورش ماهی هم نسبت به سال قبل که 474 مزرعه با تولید 10 هزار و 231 تن بوده، 26 درصد رشد داشته است.

صیادبورانی میزان تولیدات ماهی در مزارع پرورش ماهی استان زنجان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه میزان تولید انواع ماهی در استان زنجان نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده (برنامه توسعه پنجم) 187 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در مورد میزان صادرات ماهی گرم‌آبی و سردآبی تولید شده در استان زنجان به سایر استانهای کشور افزود: بیش از 6 هزار و 700 تن از بیش از 12 هزار و 207 تن تولیدات 11 ماهه امسال زنجان به استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، گیلان و قم صادر شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین گزارشات 200 تن از مجموع تولیدات 11 ماهه ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان زنجان به سلیمانیه عراق صادر شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار