مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: بررسی ها نشان می دهد 35 درصد از تصادفات جاده ای این استان در اتوبان زنجان - قزوین رخ داده است.
کد خبر: ۱۸۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 15 February 2016
ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع دو هزار و 479 مورد تصادفات به وقوع پیوسته از ابتدای امسال تا پایان دی، 877 مورد تصادف دراتوبان زنجان – قزوین رخ داده است.
وی اظهار کرد: 285 مورد از تصادفات نیز مربوط به اتوبان زنجان – تبریز بوده و مابقی نیز درسایر محورهای مواصلاتی استان اتفاق افتاده است.
دست نشان، بیشترین علت وقوع تصادف در جاده های استان را بی توجهی به جلو عنوان کرد و افزود: متاسفانه بالغ بر 90 درصد تصادفات به وقوع پیوسته تحت تاثیر عوامل انسانی است که درونی کردن فرهنگ ایمنی و الزام به رعایت آن از مهمترین عوامل ارتقا ایمنی در ترددهای جاده ای به شمار می رود.
وی از کاهش 15 درصدی فوت شدگان تصادفات و سوانح جاده ای استان از ابتدای امسال تا پایان دی خبر داد و گفت: کاهش حوادث و تلفات رانندگی یکی از دغدغه های اصلی اداره حمل و نقل و پایانه های استان زنجان است که اقدامات موثری در این بخش آغاز شده و در حال انجام است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان ادامه داد: خودروهای سواری با 60 درصد بیشترین میزان تصادف را به خود اختصاص داده اند و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای اعم از سواری کرایه ها، اتوبوس و مینی بوس در 10 ماهه امسال هیچگونه تصادفی نداشته است.
وی بیان کرد: بررسی آماری نشان می دهد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان کمترین تصادف را در محورهای مواصلاتی استان داشته است.
دست نشان خاطر نشان کرد: بررسی آماری نشان می دهد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در استان زنجان کمترین تصادف را در محورهای مواصلاتی استان داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار