رییس مرکز فنی و حرفه ای نهاوند گفت: در سال 93 یک هزار و 780 نفر کار آموز به میزان 335 هزار نفر ساعت با حضور در کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای این شهرستان مهارتهای لازم را فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 31 March 2015

 رییس مرکز فنی و حرفه ای نهاوند گفت: در سال 93 یک هزار و 780 نفر کار آموز به میزان 335 هزار نفر ساعت با حضور در کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای این شهرستان مهارتهای لازم را فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا؛ احداله ترکمان افزود: در شهرستان نهاوند 26 کارگاه آموزشی مشغول فعالیت می باشد که از این تعداد 14 کارگاه مربوط به برداران و 12 کارگاه نیز مربوط به خواهران می باشد.

وی گفت: مرکز فنی و حرفه ای برادران نهاوند در 14 رشته فعال می باشد که در این کارگاهها 150 نفر در رشته هایی مانند مکانیک، برق صنعتی، الکترونیک، اتومکانیک، درودگری، جوشکاری، لوازم خانگی و برق خودرو آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

وی افزود: علاوه بر فعالیت دو مرکز ثابت دولتی در سطح شهرستان 20 آموزشگاه آزاد در 9 رشته فنی و حرفه ای نیز در این زمینه فعال می باشد که 11 مرکز آن متعلق به بانوان و 9 مرکز دیگر به صورت دو منظوره می باشد که تاکنون بیش از دو هزار هنر جو در آن شرکت داشته اند.

وی به نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در توسعه سرمایه های انسانی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند با آموزش مهارتهای لازم به فارغ التحصیلان دانشگاهی نیاز جامعه را در اشتغالزایی تا حدود زیادی برآورده سازند.

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی و استفاده از همه امکانات موجود برای رسیدن به اهداف کلی سند چشم انداز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: جوانان و دانش آموزان را باید از اهمیت فراگیری آموزشهای مهارتی و تأثیر آن در وضعیت معیشتی خانواده ها آگاه کرد.

ترکمان فعالیت بخش بانوان در ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به زنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در یک سال گذشته بیش از850 نفر یعنی معادل 160 هزار نفر ساعت در رشته های صنایع چوب ، صنایع دستی، سفال، طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و دوخت از آموزشهای لازم برخوردار شده و گواهینامه های مربوطه را دریافت نموده اند.

وی آموزش زنان روستایی را از دیگر فعالیتهای بخش بانوان ذکر کرد و گفت: به منظور توانمند سازی زنان روستایی نیز امسال 17 هزار و 10 نفر ساعت در چهار کارگاه و 10 حرفه شامل، نازک دوزی زنانه، مانتو دوز، قالیباف درجه یک، تابلو بافی، اتوماسیون اداری، شلوار دوز، هرس کار، مدیریت دفع آفات و امراض گیاهان زراعی و باغی و idsl موفق به کسب آموزشهای لازم همراه با اخذ گواهینامه شدند.

قابل ذکر است که در شهرستان نهاوند دو مرکز ثابت فنی و حرفه ای دولتی وجود دارد که در مرکز برداران 14 کارگاه حرفه آموزی و درمرکز خواهران 12 مرکز حرفه آموزی فعال وجود دارد.

شهرستان نهاوند از توابع استان همدان با دارا بودن جمعیتی بیش از 190 هزار نفردر 105 کیلومتری جنوب شهر همدان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار