معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده در اولویت است، گفت: برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده از سوی استاندار 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 28 January 2016

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده در اولویت است، گفت: برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده از سوی استاندار 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، مجید یوسفی‌نوید در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری که پیرامون مباحث بافت فرسوده برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه‎های دولت بازآفرینی و بازسازی مناطق فرسوده لحاظ شده و به راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی همدان راه‎اندازی شده است، بیان کرد: محدوده‎های بازآفرینی پنج قسمت هستند که شامل سکونتگاه‎های غیر رسمی، روستاهای الحاق شده به محدوده شهری، بافت فرسوده، نقاط تاریخی و مناطق حاشیه شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدانبا بیان اینکه نقشه محدوده‎های بازآفرینی تهیه و اولویت‎بندی شده است، افزود: برای سال 95 بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در اولویت است.

وی با بیان اینکه پوشش بازار و ساماندهی کاروانسراها در همدان شروع شده است، خاطر نشان کرد: از سوی استاندار 15 میلیارد تومان برای بافت فرسوده و 3 میلیارد برای توانمندسازی محلات در نظر گرفته شده است.

یوسفی‎نوید با اشاره به اینکه مجموعه راه و شهرسازی نماینده خوبی برای ارتباط با تهران در نظر نگرفته است، گفت: در محله کبابیان چند واحد مسکونی برای توانمندسازی تملک شده است.

وی اضافه کرد: در محله گنبد علویان نیز پنج پلاک تجمیع می‎شود و مبلغ 2.5 میلیارد تومان برای شهرداری آورده به همراه دارد و 24 مغازه ایجاد می‌شود.

* املاک واجد ارزش و تاریخی همدان شناسایی شده‎اند

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اکنون شهرداری متولی مقوله پوشش سقف بازار است، گفت: کار پوشش سقف بازار نخودریزها تمام شده و راسته قصابان شروع شده است.

میلاد کریمی با بیان اینکه در بحث پوشش سقف صاحبان ملک نصف هزینه را پرداخت می‎کنند، اظهار کرد: برای پروانه کاروانسرای نهاوندیان 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کاروانسرای سیدقربان بازسازی و احیاء شده است، افزود: عوارض کاروانسرای سیدقربان پس از احیا نیز یک‎میلیارد و 700 میلیون تومان است.

کریمی با بیان اینکه سازمان بهسازی و نوسازی املاک واجد ارزش و تاریخی همدان را شناسایی کرده است، خاطر نشان کرد: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری بازوی اجرایی ندارد و درخواست این است که وام بافت فرسوده به این سازمان واگذار شود.

وی گفت: خانه بوم‎گردی با مشارکت بخش خصوصی به عنوان مهمانسرا در جولان در راستای توسعه گردشگری ایجاد شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار