معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت چاقو رتبه اول صادرات محصولات زنجان را به خود اختصاص داده است. وی افزود مس رتبه دوم و ملیله و گلیم هم‌رتبه سوم و چهارم را به خود اختصاص داده که توسط تجار سایر استان‌ها صادرشده است.
کد خبر: ۱۷۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 27 January 2016
به گزارش خبرگزاری مهر محمود علی‌محمدی به بحث صادرات صنایع‌دستی استان زنجان در سال جاری اشاره کرد و افزود: هنوز به صادرات رسمی صنایع‌دستی دست پیدا نکرده ایم و همه صادرات صنایع‌دستی در سال جاری غیررسمی بوده است.
وی اظهار کرد: رایزنی‌های با گمرک انجام‌شده و در این میان‌دوره آشنایی با صنایع‌دستی صادراتی زنجان برای ارزیابان گمرک در حال انجام است، تا با صنایع‌دستی همچون چاقو و ملیله‌ و سنگ‌های قیمتی که قابلیت صادرات دارند آشنا شوند و با اتمام این دوره‌ها گمرک استان زنجان پایلوتی برای صادرات صنایع‌دستی باشد.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان به صادرات غیررسمی صنایع‌دستی در سال جاری اشاره کرد و گفت: چاقو اولین رتبه صادراتی استان را به خود اختصاص داده است.
علی‌محمدی تأکید کرد: در این میان مس رتبه دوم و  ملیله و گلیم هم‌رتبه سوم و چهارم را به خود اختصاص داده که توسط تجار سایر استان‌ها صادرشده است.
وی افزود: گلیم هم توسط تجار فرش استان زنجان صادرات شده است.معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: کارهای خوبی توسط اتاق بازرگانی و صنعت و کشاورزی انجام شده و دوره بسته‌بندی صنایع‌دستی و کشاورزی نیز شروع شده و امیدواریم باتربیت نیروهای خوب در صادرات و مجموعه‌های حلقه‌های تولید و توزیع صادرات بتوانیم شاهد توسعه صادرات صنایع‌دستی در سال‌های آینده باشیم.
علی‌محمدی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان آموزش‌هایی در رابطه با صادرات و فروش صنایع‌دستی به صنعتگران را در دستور کاری خود دارد.
وی افزود: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان آموزش‌هایی در راستای بسته‌بندی، طراحی و تجارت الکترونیک برای هنرمندان عرصه صنایع‌دستی برگزار می‌کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار