رئیس عمران و بهسازی شهری همدان از وجود ۶۹۸ هکتار بافت فرسوده در سطح شهر همدان خبر داد و گفت: ۳ هزار فقره تسهیلات بازسازی بافت فرسوده به همدان تخصیص یافت.
کد خبر: ۱۷۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 26 January 2016

رئیس عمران و بهسازی شهری همدان از وجود ۶۹۸ هکتار بافت فرسوده در سطح شهر همدان خبر داد و گفت: ۳ هزار فقره تسهیلات بازسازی بافت فرسوده به همدان تخصیص یافت.

به گزارش تسنیم ، محمدرضا قرایی در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: بازآفرینی یک عنوان و راه جدیدی برای احیای بافت‌های فرسوده شهری است که در مقایسه با راهکارهای گذشته تفاوت و اصلاحاتی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی همدان ستاد توانمندسازی مناطق و سکونتگاه‌های غیررسمی است، اظهار داشت: در حال حاضر 698 هکتار بافت فرسوده 595 هکتار سکونتگاه غیررسمی، 35 هکتار بافت روستایی ادغام شده و 30 هکتار محدوده‌ها و نواحی با کاربری ناهمگون شهری در همدان وجود دارد.

قرایی با تصریح بر اینکه بازآفرینی این محدوده‌ها و بافت‌ها باید در دستور کار دولت و شهرداری‌ها قرار گیرد، اظهار داشت: تمامی طرح‌های ستاد بازآفرینی هزینه‌ای است و در صورت تصویب طرحی توسط ستاد، دستگاه مسئول باید آن را اجرایی کند.

وی با اعلام اینکه این طرح در زمان تصویب مخالفان بسیاری داشته است، گفت: بازآفرینی طرح خوبی است که در کشورهای اروپایی و آمریکایی نتایج مناسبی به همراه داشته است ولی در کشور دیر به این مهم رسیده‌ایم.

رئیس عمران و بهسازی شهری همدان درباره اقدامات صورت گرفته در مناطق توانمندسازی همدان نیز گفت: در زمان سفر مقام معظم رهبری به استان همداندر سال 83، پنج منطقه از شهر همدان به عنوان پایلوت برای توانمندسازی مشخص شدند تا اقدامات شهرسازی و باززنده سازی در آنجا صورت گیرد.

وی با تصریح بر اینکه دستگاه‌های مختلف در این زمینه درگیر شده و فعالیت‌هایی داشتند، عنوان کرد: از سال 83 تا پایان سال گذشته 63 میلیارد تومان در مناطق توانمندسازی همدان هزینه شده است.

وی از پرداخت تسهیلات نوسازی به بافت فرسوده همدان خبر داد و گفت: سه هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده برای همدان در نظر گرفته شده که پرداخت آن از روزهای گذشته از طریق بانک مسکن آغاز شده است.

قرایی با اشاره به اینکه مدت استفاده از این تسهیلات دو ماه است، عنوان کرد: سود وام تا دو سال نخست برای ساخت 15 درصد و از آغاز فروش اقساطی 10 ساله با سود 11 درصد است.

وی تصریح کرد: در مرکز استان به ازای هر واحد 400 میلیون ریال و برای شهرهای تابعه استان نیز 300میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده و متقاضیان در صورت تکمیل پرونده می‌توانند آن را دریافت کنند.

رئیس عمران و بهسازی شهری همدان اظهار داشت: متقاضیان دریافت وام بافت فرسوده می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و برای تشکیل پرونده و معرفی به بانک به شرکت عمران و مسکن سازان استان همدان به نشانی خیابان شهدا بلوار هگمتانه جنب مسجد شالبافان مراجعه کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار