معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سال تحصیلی جاری ۷۰۰ آموزشگاه در سطح استان در اجرای طرح مروج سلامت مشارکت دارند که ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس را زیر پوشش دارد.
کد خبر: ۱۶۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 25 January 2016

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سال تحصیلی جاری ۷۰۰ آموزشگاه در سطح استان در اجرای طرح مروج سلامت مشارکت دارند که ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس را زیر پوشش دارد.

به گزارش تسنیم،عبدالله جعفری با بیان اینکه طرح ملی مدارس مروج سلامت از سالتحصیلی 89-88 همزمان با سراسر کشور به صورت آزمایشی در همدان نیز اجرا شد، اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای طرح تنها 18 آموزشگاه مشارکت داشتند اما در سالتحصیلی گذشته طرح مروج سلامت با حضور 600 مدرسه با جامعه هدف 18 هزار نفر اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سالتحصیلی 95-94 طرح مدارس مروج سلامت با قوت بیشتری در حال اجرا است، افزود: امسال 700 آموزشگاه با زیر پوشش قرار دادن 20 هزار نفر از دانش‌آموزان استان همدان در اجرای طرح مدارس مروج سلامت مشارکت دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در این طرح مدارسی که کمترین مشکلات فضای فیزیکی را دارند براساس اسناد بالادستی انتخاب شده‌اند و آموزش خودمراقبتی به دانش‌آموزان از مهمترین اهداف این طرح ملی است.

وی گفت: طرح ملی مدارس مروج سلامت بهبود الگوهای تغذیه سالم، پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان و توجه به مسائل روانی آنها، بهبود فضای فیزیکی آموزشگاه‌ها، فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان و افزایش مشارکت اولیای دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده است.

جعفری افزود: تدوین برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدارس، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت‌های بدنی، ارتقای سلامت کارکنان در مدرسه، خدمات سلامت روانشناختی و مشاوره‌ای از جمله مؤلفه‌های طرح مروج سلامت به شمار میآید.

وی عنوان کرد: بر اساس این طرح مدارس طبق فرم‌های ارزشیابی از لحاظ کمی و کیفی از 1 تا 5 ستاره، درجه‌بندی و سطح‌بندی می‌شوند که این رتبهبندی‌ها نشان از سطح سلامت مدارس دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: سال گذشته در راستای اجرای طرح مدارس مروج سلامت، 115 مدرسه صفر ستاره، 2 مدرسه یک ستاره، 63 مدرسه 2 ستاره، 152 مدرسه 3 ستاره، 208 مدرسه 4 ستاره و 55 مدرسه 5 ستاره شدند.

وی با اشاره به تحصیل 270 هزار دانش‌آموز در مدارس استان اظهار داشت: 280 مراقب سلامت و رابط سلامت در اجرای طرح مروج سلامت با مشارکت مرکز بهداشت همکاری دارند.

جعفری افزود: مدارس شهری به ازای هر 750 هزار دانش‌آموز از یک مراقب سلامت برخوردار هستند و مدارس روستایی زیر پوشش مراکز بهداشتی هستند و به این مدارس مراقب سلامت تخصیص داده نمی‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان تأکید کرد: اجرای طرح مدارس مروج سلامت در برنامه ششم توسعه نیز دنبال می‌شود و مدارس از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا می‌کنند.

وی گفت: بیشتر مدارس با مشکل عدم رعایت استانداردها در فضای فیزیکی و فقدان تجهیزات لازم برای فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان مواجه هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار