استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: مازندران در تخصیص اعتبارات شرایط خوبی ندارد و در روزهای گذشته بنده با رئیس‌کل خزانه کشور جلسه‌ای داشتم و به‌دنبال وصول مطالبات بودم.
کد خبر: ۱۵۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 05 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح‌جلودار در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام‌نور مرکز مازندران در جمع اعضای هیئت علمی این دانشگاه اظهار کرد: نقش دانشگاه در شروع انقلاب و دوران جنگ تحمیلی بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه امروز کشور در بحث پزشکی، مهندسی و عمران در سطح دنیا در جایگاه بالایی قرار دارد، افزود: کیفیت آموزشی و کار دانشگاهی یکی از مباحث روز دنیاست که همه دانشگاه‌ها باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار مازندران بر حاکمیت سیاست آموزشی و تربیتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: امروز وقتی دانشجویان از سر کلاس‌ها خارج می‌شوند باید ببینند جایگاه آنان چیست و چه مهارت‌هایی برای تولید و اشتغال دارند.

فلاح با بیان اینکه دانشجویان باید مسائل و مشکلات روز استان را در محیط آموزشی احصا کنند، تصریح کرد: مهارت‌هایی که دانشجویان در دانشگاه‌ها کسب می‌کنند باید به کارآفرینی و تولید تبدیل شود.

وی نداشتن مهارت کافی دانشجویان تحصیل‌کرده را یکی از چالش‌های جدی استان و کشور دانست و ادامه داد: استان مازندران از امکانات مناسب آموزشی برخوردار است اما باید افزایش داده شود و هنوز به سطح قابل قبولی نرسیدیم.

استاندار مازندران با اشاره به تعداد بالای دانشگاه‌های غیرانتفاعی در استان، بیان کرد: 250 هزار دانشجو در استان مازندران در حال تحصیل هستند که زمینه شغلی باید برای آن‌ها مهیا شود.

فلاح خواستار احصای آسیب‌ها و چالش‌های استان از سوی دانشجویان شد و گفت: استان مازندران در تخصیص اعتبارات شرایط خوبی ندارد و در روزهای گذشته بنده با رئیس‌کل خزانه کشور جلسه‌ای داشتم و به‌دنبال وصول مطالبات بودم.

وی با بیان اینکه باید از داشته‌های خود در استان به خوبی بهره‌گیری کنیم، افزود: در گذشته برای طرح‌های زود بازده دو الی 5 میلیارد تومان وام داده شد و افرادی این پول‌ها را هزینه کردند که هنوز هیچ چیزی آید کشور و شخص وام‌گیرنده نشده و سرمایه‌های کشور از بین رفته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز شرایط تغییر و وضعیت بهبود پیدا کرده، ادامه داد: این همه اختراعات در استان مازندران وجود دارد که باید تبدیل به ثروت و تولید شود.

فلاح با بیان اینکه کشورهایی مثل ایران شرایط ممتازی در دنیا دارند که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد، افزود: اروپا امروز در رکود محض قرار دارد و وضعیت اقتصادی آنها دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان به گورستان‌های زنده تبدیل شد، اظهار کرد: در حال حاضر نباید به فکر ساخت سوله‌های بزرگ باشیم و حتی در فضاهای کوچک هم می‌شود تولید محصول داشت و به اقتصاد کشور کمک کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 800 میلیارد تومان در استان با تلفن‌زدن هزینه مصرف می‌کنیم، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های ما لنگ 2 میلیارد و یک میلیارد است اما در مصرف اینترنت، شبکه‌های مجازی و تلفن‌زدن حدود 800 میلیارد تومان هزینه مصرف کردیم.

فلاح با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند و به مراکز رشد تبدیل شوند، افزود: بخش خصوصی کشور بیش از 800 هزار میلیارد تومان پول در اختیار دارد و این در حالی است که بودجه دولت 260 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که با وضعیت نفت کاهش پیدا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه هر فارغ‌التحصیلی که به جامعه ورود پیدا می‌کند اگر مفید نباشد دچار چالش بسیار بزرگی می‌شویم، ادامه داد: مشکلات امروز زائیده تفکرات مدیرانی مثل ما است و نباید همه مسائل را به گذشته ربط دهیم.

فلاح با اشاره به اینکه استاندار بانک یا خزانه‌دار نیست که مسئولان فقط به‌فکر دریافت بودجه و اعتبارات از ما هستند، اضافه کرد: شهرداری‌ها باید به دانشگاه‌ها کمک کنند و نباید اجازه دهیم در ادامه هم برداشت مالی از حساب دانشگاه داشته باشند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه امروز تفکر دانشگاه‌ها باید کارآفرینی باشد، گفت: هر دانشجو در پایان تحصیلات خود باید به یک کارآفرین در جامعه تبدیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار