معاون وزیر خارجه سوریه تلاش دولت ترکیه برای کتمان حمایت آنکارا از گروه تروریستی داعش و خرید نفت از این گروه را بیهوده توصیف کرد.
کد خبر: ۱۴۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 18 December 2015
معاون وزیر خارجه سوریه تلاش دولت ترکیه برای کتمان حمایت آنکارا از گروه تروریستی داعش و خرید نفت از این گروه را بیهوده توصیف کرد.

به گزارش فارس، معاون وزیر خارجه سوریه به‌تازگی اعلام کرده است دلیل فرافکنی‌های اردوغان و مقصر جلوه‌دادن دولت سوریه در خرید نفت از داعش، تلاش بیهوده‌ای است که وی برای اعاده حیثیتِ خود و خانواده‌اش براه انداخته است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «فیصل مفداد» امروز (جمعه) گفته است اتهام‌زنی‌های رییس‌جمهور ترکیه به دمشق درخصوص خرید نفت از داعش، باهدف منحرف‌کردن افکار از نقش خانواده اردوغان در ارتباط با داعش است.

در اوایل ماه دسامبر جاری، رجب اردوغان در ادامه اقدامات خصمانه‌اش علیه دولت منتخب سوریه، یک تاجر سوری را باعنوان بزرگترین خریدار نفت از تروریست‌های داعش متهم کرده بود.

مقداد در ادامۀ مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» گفت: «آنها درحال وارونه جلوه‌دادن تصویر [واقعیت] برای انحراف توجه از اردوغان و خانواده او هستند. اردوغان و خانواده‌اش درطول این سال‌ها مشغول فروش نفتِ عراق و سوریه در بازارهای داخلی ترکیه و برخی کشورهای دیگر بوده‌اند. ما اردوغان را به چالش می کشیم که اگر می‌تواند حداقل یک سند برای اثبات حرف هایش ارائه کند.»

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه تأکید می‌کند دولت سوریه همواره نفت موردنیاز خود را از متحدان خود ازجمله ایران خریداری کرده است.

درحالی که منابع خبری در سال‌های اخیر و همزمان با ورود جریان تروریسم‌ تکفیری-صهیونیستی به سوریه و عراق، به نقش فعال دولت ترکیه در حمایت همه‌جانبۀ اقتصادی، نظامی و ترابری از تروریست‌ها اشاره می‌کردند، اکنون بسیاری از کشورها در آسیا و اروپا بر این قضیه صحه می‌گذارند.

دولت روسیه، یکی از کشورهایی بوده است که در روزها و هفته‌های اخیر، درپی اقدام غیرقانونی ترکیه در انهدام جنگنده روسیه بر فراز حریم هوایی سوریه، با ارائه اسناد و مدارک به جمع منتقدین دولت اردوغان در موضوع خرید نفت از گروه تروریستی داعش پیوسته است.
برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، اردوغان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار