نخستین بار در کشور، خط توليد ميني بوس 'يورو 4' مجهز به سيستم'اي جي آر' در کارخانه 'پيشرو ديزل آسيا' شهرستان نجف آباد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 18 December 2015
تابناک آذربایجان غربی: احمد مرتضوي روز پنجشنبه در آيين آغاز به کار خط توليد اين خودرو گفت: ميني بوس يورو4 مجهز به سيستم 'اي جي آر' نخستين بار در کشور طراحي و توليد شده است.
وي افزود: در صورت توليد انبوه، روزانه شش دستگاه از اين خودرو توليد و به بازار داخلي عرضه مي شود. مرتضوي گفت: براي اين خط توليد تاکنون پنج ميليارد تومان سرمايه گذاري صورت گرفته و با راه اندازي آن زمينه اشتغال 300 نفر نيز به صورت مستقيم فراهم شده است.
نايب رئيس هيات مديره شرکت پيشرو ديزل آسيا اظهار کرد: ميني بوس با مصرف سوخت يورو4 پيش از اين در شرکت ايران خودرو توليد شده بود اما تفاوت ميني بوس جديد اين است که آلاينده هاي خروجي اگزوز بوسيله موتور مجددا' پالايش مي شود و ميزان گازهاي خروجي NOX
موتور را تا حد بسيار زيادي کاهش مي دهد که علاوه بر کاهش آلايندگي، منجر به حفظ لايه ازن نيز مي شود.
مدير بازرگاني شرکت پيشرو ديزل آسيا افزود: موتور اين ميني بوس تحت ليسانس نيسان ژاپن است و جز موتور، اکسل، گيربکس و ساير قطعات آن توليد داخل است.
وي در ادامه به ساير فعاليت هاي شرکت پيشرو ديزل آسيا اشاره کرد و گفت: اين شرکت در سال 1363 فعاليت خود را در زمينه ساخت قطعات خودرو، قالب سازي و اطاق سازي آغاز کرد و در سال هاي بعد با طرح هاي توسعه توانست سهم ويژه اي را در صنعت خودروسازي کشور به خود اختصاص دهد.
مرتضوي گفت: نخستين بار در کشور، اتوبوس استاندارد فرودگاهي نيز در اين شرکت توليد و براي ساخت 10 دستگاه از آن با سازمان هواپيمايي کشور قرارداد منعقد شده است.
نايب رئيس هيات مديره شرکت پيشرو ديزل آسيا گفت: اين شرکت در زمان حاضر خودروهاي شهري و بين شهري شامل اتوبوس 18 متري و اتوبوس 12متري 'سي ان جي' و ميني بوس يوره 4 مجهز به سيستم'اي جي آر'، ون و ميدل باس توليد مي کند.
نايب رئيس هيات مديره شرکت پيشرو ديزل آسيا همچنين از ساخت نخستين اتوبوس 'سي ان جي' کشور با استاندارد يورو 6 در اين شرکت خبر داد و گفت: اين اتوبوس تحت نظارت و ليسانس شرکت بنز آلمان است که نمونه اوليه آن توليد و در نمايشگاه حمل و نقل و مديريت شهري تهران به نمايش گذاشته شد.
مرتضوي از طرح توسعه شرکت پيشرو ديزل آسيا خبر داد و گفت: در طرح توسعه اين شرکت 10 هزار دستگاه اتوبوس و ميني بوس در سال توليد و به بازار داخلي عرضه خواهد شد.
وي افزود: شرکت پيشرو ديزل آسيا اکنون زمينه اشتغال 350 نفر را فراهم کرده است که در طرح توسعه، اين ميزان به يکهزار و 500 نفر مي رسد.
گفتنی است:  خط توليد نخستين ميني بوس يورو4 مجهز به سيستم 'اي جي آر' در کارخانه پيشرو ديزل آسيا با حضور داود کشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور و جمعي از مسئولان شهرستان نجف آباد افتتاح شد.
شهرستان نجف آ باد در 30 کيلومتري غرب اصفهان قرار دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار