مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان‌های مختلف استان در راستای اجرای پروژه ملی فیبرنوری خانه‌ها و کسب و کار‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱ 23 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، رسول علی‌اصغرپور درباره آخرین وضعیت پروژه ملی توسعه فیبرنوری در استان، با اشاره به اهتمام شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات برای بهبود زیرساخت‌های ارتباطی کشور با اجرای پروژه ملی توسعه فیبرنوری خانه‌ها و کسب و کار‌ها (FTTH) از اجرای ۴۵۰ کیلومتر فیبرنوری در ۲۵ شهر استان خبر داد.

وی بیان کرد: طرح ملی فیبرنوری در ۲۵ شهر خراسان شمالی و با پیش‌بینی اجرای بیش از ۶۵۰ کیلومتر فیبر مورد نیاز اجرایی می‌شود و اکنون عملیات اجرای پروژه در ۲۵ شهر استان آغاز شده است و در ۱۰ شهر عملیات اجرای طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: عملیات حفاری برای اجرای این طرح در شهر‌های فاروج، آشخانه، گرمه، صفی‌آباد، راز، یکه صعود، شوقان، درق، حصار گرمخان، رزق‌آباد، بام و غلامان پایان یافته و در سایر نقاط نیز درصد قابل توجهی از کار اجرا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مخابرات استان، علی‌اصغرپور افزود: طرح ملی توسعه فیبرنوری خانه‌ها و کسب و کار‌ها (FTTH) در تمام شهر‌های خراسان شمالی به‌جز شهر بجنورد توسط مخابرات خراسان شمالی درحال اجراست.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه در راستای ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند و کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه اقتصاد دیجیتال، اظهار کرد: با هدف پیشبرد هرچه بهتر این پروژه تاکنون جلسات مستمر و متعددی در کمیته راهبری توسعه فیبرنوری خانه‌ها و کسب و کار‌ها با دستگاه‌های اجرایی در شهر‌های مختلف استان برگزار شده است. امیدواریم با تلاش و پشتکار همکاران حوزه‌های مختلف مخابرات منطقه و تعامل سازنده سایر دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه با حمایت استاندار خراسان شمالی به‌زودی شاهد اجرای کامل و بهره‌برداری این پروژه در استان باشیم.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار