معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: برنامه ۱۵ ماهه جدید برای انتقال آندسازی ایرالکو به بیرون از شهر در نظر گرفته شده و اگر این شرکت مطابق برنامه زمان‌بندی شده حرکت نکند، جریمه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ 08 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،علی‌اکبر اسدی روز دوشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری این استان در اراک، افزود: همه تلاش‌ها در حمایت از این شرکت برای انتقال آندسازی به کار گرفته شده تا این کار انجام شود و اگر طبق برنامه زمان‌بندی انجام نشود، ایرالکو بر اساس ماده ۱۴ هوای پاک باید سه درصد از درآمد ناخالص خود را باید جریمه پرداخت کند.

وی بیان کرد: انتقال آندسازی آلومینیوم نیازمند یک‌سری زیرساخت‌ها است که مصوبه قانونی دارد و به زودی و در روزهای آینده وضعیت جاده، آب، برق و گاز این منطقه با حضور دستگاه‌های مسئول بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: دستگاه‌هایی که وظایف خود را در انتقال آندسازی آلومینیوم اراک انجام نداده باشند به هیات تخلفات معرفی می‌شوند.

اسدی اظهار کرد: شرکت ایرالکو باید اعتبار مورد نیاز را برای اجرای طرح آندسازی در سال جاری ببیند.

وی عنوان کرد: شرکت ایرالکو باید هرگونه توسعه خود را در منطقه خیرآباد و زمینی که به آنها واگذار شده، انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص مازوت سوزی نیروگاه شازند هم گفت: بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۱۴ و کارگروه کاهش آلودگی هوای این استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی باید از ظرفیت ماده‌های ۱۲ و۱۴ قانون هوای پاک استفاده و پیگیری لازم را داشته باشد.

اسدی بیان کرد: محیط زیست استان باید نامه‌ای به وزارت نیرو ارسال کند که ورودی مازوت سوزی نیروگاه پلمپ شود و در ابن راستا دستگاه قضایی نیز باید کمک وحمایت کند.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو باید بداند استان مرکزی برای سال جاری مازوت ندارد و باید یا تولید برق را کم کند یا اختصاص گاز را زیاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار