معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: نخستین روز از هفته تربیت بدنی با افتتاح طرح ملی حیاط پویا در سراسر مدارس استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 20 October 2015

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: نخستین روز از هفته تربیت بدنی با افتتاح طرح ملی حیاط پویا در سراسر مدارس استان آغاز شد.

به گزارش فارس، عبدالله جعفری  در مراسم افتتاحیه طرح حیاط پویا در مدرسه پویندگان دانش همدان اظهار کرد: نخستین روز از هفته تربیت بدنی با افتتاح طرح ملی حیاط پویا در سراسر مدارس استان آغاز شد.

وی گفت: حیاط پویا یکی از برنامه‌های محوری در مدارس استان همدان است که آموزش و پرورش این طرح را در کنار درس تربیت بدنی دیده است.

پوشش 40 درصدی حیاط پویا در مدارس همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه هدف ما در استان اجرای کامل طرح حیاط پویا است، اضافه کرد: در تلاشیم تا این طرح را در 40 درصد از مدارس استان همدان اجرا کنیم.

وی با اشاره به اهداف طرح ملی حیاط پویا بیان کرد: از جمله اهداف این طرح استفاده از بازی برای آموزش مفاهیم درسی، قابلیت اجرای این طرح در فضاهای کوچک و استفاده حداکثری از زمان و فضای آموزشی، استفاده مطلوب و موثر از ساعات به منظور افزایش مهارت‎های حرکتی دانش‌آموزان و ... است.

جعفری تصریح کرد: استفاده بهینه از فضاهای خالی مدارس به منظور افزایش فعالیت بدنی با هدف ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان در قالب بازی‌های جذاب، زیباسازی فضای مدارس و افزایش شور و نشاط در بین دانش‌آموزان از اهداف دیگر این طرح است.

وی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم بتوانیم طرح‌های ورزشی را در سطح مدارس استان همدان به پوشش صد درصدی برسانیم و فضای سالم و پرنشاطی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار