رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف یزد عنوان کرد؛
رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف یزد گفت: حمل و نقل دسترس پذیر اولین رکن از ارکان گردشگری بوده و این حوزه یکی از زیر ساخت های اساسی و مهم در صنعت گردشگری است که نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و اصولی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 05 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد رضا صادقی در خصوص عوامل رونق و توسعه گردشگری استان یزد گفت: قرار گرفتن استان در مثلت گردشگری کشور، ثبت جهانی شهر یزد و ظرفیت های متعدد این صنعت در این خطه از ایران عزیز، سبب شده تا از یکسو موضوع گردشگری به یکی از موضوعات مهم استان تبدیل و همواره از تاکیدات استاندار و سایر مسئولان باشد و از سوی دیگر این صنعت چرخ های اقتصاد استان را به حرکت در آورد.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف یزد افزود: اما در این میان برای بهره مندی درست از این ظرفیت نیازمند زیر ساخت هایی هستیم که مهمترین آن مسئله حمل ونقل و جا به جایی گردشگران است چرا که وقتی یک گردشگر بخواهد به یزد سفر کند اولین سوالی که برایش پیش می آید این است که چگونه خود را به بهترین و راحت ترین شکل ممکن به یزد برساند.

صادقی تصریح کرد: بنابراین حمل و نقل دسترس پذیر اولین رکن از ارکان گردشگری بوده و این حوزه یکی از زیر ساخت های اساسی و مهم در صنعت گردشگری است که نیاز به یک برنامه ریزی دقیق، مدون و اصولی دارد.

این کارشناس حوزه اقتصاد در ادامه با اشاره به اقدامات خوب دولت سیزدهم در استان یزد در زمینه حمل و نقل هوایی و راه اندازی "یزد ایر" ابراز داشت: این اقدام از کارهای خوب دولت بود اما اگر نگاهی به وضعیت فعلی حمل و نقل استان بیندازیم میبینیم وضعیت فعلی در شان مردم یزد نیست چرا که نسبت به سال های گذشته در حوزه هوایی با کمبود بلیط یا بعضا فروش بلیط با قیمت های گزاف در بازار سیاه هستیم.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف یزد ادامه داد:
در بحث حمل و نقل ریلی نیز شاهد کاهش "رام" های قطار بوده به طوری که در حال حاضر روزانه تنها شاهد حرکت یک "رام" در مسیر یزد به تهران و بالعکس هستیم که یکی از مسیرهای پر متقاضی بوده و این در حالی است که قبلا در این مسیر 4 "رام" تردد داشته و مردم دچار مشکل نبودند.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش 4.2 درصدی جابه جایی مسافر از پایانه های اتوبوسرانی استان نسبت به سال قبل اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت ادامه این وضعیت شاهد کاهش حضور گردشگران در استان خواهیم بود که موجب وارد آمدن خسارت به بوم گردی ها، هتل های کوچک، صنايع دستی و به طور کلی اقتصاد استان در این بخش خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: اولین زیر ساخت برای بهره مندی از ظرفیت گردشگری استان حمل و نقل مناسب و در شان گردشگران و مردم عزیز یزد است که امیدواریم متولیان امر به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار