معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۵۷ اقامتگاه بوم گردی در این استان از سال ۹۶ تاکنون ایجاد شده که نقش بسزایی در رونق و توسعه گردشگری استان داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 19 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، داود آبیان افزود: با کار‌های انجام گرفته، شمار واحد‌های بوم گردی و پروانه‌های صادره در این بخش نسبت به گذشته رونق زیادی داشته است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی هر اقامتگاه بوم گردی برای سه نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده و گردشگری و رونق اقتصادی منطقه نیز شکوفا می‌شود.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، پروانه بهره‌برداری از یک اقامتگاه در روستای "تهم" شهرستان زنجان صادر شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ادامه داد: این اقامتگاه با سرمایه‌گذاری حدود چهار میلیارد ریالی و تسهیلات بانکی به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به بهره برداری رسید که برای هشت نفر ظرفیت اقامتی دارد و برای سه نفر اشتغالزایی کرده است.

وی اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری در قالب گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌های مستعد از برنامه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی زنجان است.

به گفته این مسوول، توسعه بوم گردی می‌تواند به یکی از منابع مهم درآمدی و افزایش رونق اقتصادی منطقه تبدیل شود، چون یکی از مطالبات مهم گردشگران با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان زنجان تجربه زندگی سنتی روستایی است.

استان زنجان دارای هشت شهرستان، ۱۹ بخش و ۹۷۸ آبادی دارای سکنه است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار