مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 11 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حسن محمدی ادیب روز شنبه در بازدید از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان گرمی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب در صنعت گردشگری به عنوان یکی از عوامل توسعه استان اردبیل به خصوص در مناطقی که کشاورزی و صنعت آن ضعیف است، مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز شهرستان گرمی مغان نیز برای اجرا و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، با حمایت اداره کل میراث فرهنگی اجرای زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری در این شهرستان شتاب می‌گیرد.

وی افزود: پروژه سفره‌خانه سنتی در شهر گرمی با پرداخت تسهیلات حمایتی از محل اعتبارات وزارتخانه متبوع قرار است در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به منطقه باستانی دیگه‌ور که از بنا‌های تاریخی شهرستان گرمی بوده و به تازگی در یک کاوش غیرمجاز کشف شده است، گفت: با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکاتبه می‌شود تا هرچه زودتر کاوش اضطراری در این محوطه آغاز شود.

محمدی ادیب تصریح کرد: توسعه منطقه نمونه گردشگری گیلارلو از مطالبات اصلی مردم شهرستان گرمی است که در این خصوص با استفاده از اعتبارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین با تعیین تکلیف سرمایه‌گذاران حاضر در این منطقه تلاش می‌کنیم شرایط بهتری را برای استفاده مردم و گردشگران ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: مجتمع بوم‌گردی شوون نیز از تاسیسات مهم گردشگری در شهرستان گرمی است که در منطقه بکری قرار دارد و می‌تواند در رونق گردشگری موثر باشد و به سرمایه‌گذار پروژه توصیه شد برای فعال کردن این مجموعه تلاش کند.

شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل واقع شده و از آثار تاریخی قابل توجهی برخوردار است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار