فرماندار اردبیل گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل۸۴۰ خانواده ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶۱ پرونده تشکیل شده و برای ۴۰۰ خانواده زمین واگذار شده و در حال واگذاری است که نیاز است در تسهیل روند واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴ 16 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سید محمد اعتماد، ۲۸ فروردین در جلسه کارگروه حمایت از خانواده وجوانی جمعیت شهرستان اردبیل با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ باروری در شهرستان، گفت: نیاز است در فرهنگ سازی در این حوزه اقدامات عملی و سرمایه گذاری‌های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کارگروه‌های مختلف از جمله فرهنگی، تسهیلات، اداری و مالی در راستای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل تشکیل می‌شود و این کارگروه‌ها باید مشکلات و مطالبات در این حوزه را بررسی و راهکار‌های لازم را ارائه دهند.

فرماندار اردبیل بر روند تسهیل ارائه تسهیلات به طرح جوانی جمعیت توسط بانک‌ها تاکید کرد وگفت: نیاز است در این حوزه بانک‌های عامل هم همکاری لازم را داشته باشند.

اعتماد تصریح کرد: از بانوان هم در دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی هم حمایت‌های لازم باید صورت گیرد تا این بانوان مشکلاتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: اصلاح دیدگاه فرهنگی برای افزایش نرخ باروری و افزایش ازدواج در شهرستان باید به صورت اساسی انجام شود و در این راستا خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی رسالتی خطیر دارند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار